Len 10 % firiem dokáže uspieť so svojím nápadom

Čoraz častejšie sa možno stretnúť s príbehmi startupov a mladých podnikateľov, ktorí sa presadili nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Avšak kým mladý podnikateľ zaznamená úspech, musí prejsť neľahkou cestou.
„Nestačí byť len ambiciózny človek s inovatívnym myslením. Ak chcete patriť medzi 10 % firiem, ktoré dokážu so svojím nápadom uspieť, potrebujete mať dostatok informácií, kontaktov, kapitálu a skúseností, resp. niekedy pomôže aj kúsok šťastia,“ tvrdí Tomáš Husár zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS).
Expanzia slovenských startupov a mladých podnikateľov je jednou z tém, ktoré prináša ZMPS v komplexnej analýze start-upového prostredia v regióne Viedne a Bratislavy. Práve v nej sa možno dozvedieť, aké faktory zvažujú firmy, ktoré sa chystajú expandovať a aké sú skúsenosti spoločností, ktoré už vstup na zahraničné trhy podstúpili.
Slovenské spoločnosti dokážu na malom trhu rýchlo zistiť, či produkt funguje a či ho niekto kupuje. Ak je úspešný, je veľká šanca, že uspeje aj vo svete. Pre nedostatočnú veľkosť slovenského trhu však veľa podnikateľov uvažuje nad vstupom na zahraničný trh. Podľa prieskumu ZMPS až 56,4 % uvádza expanziu do zahraničia ako nevyhnutnú pre zaručenie úspechu ich podnikateľského zámeru. Otázku čím konkurovať na zahraničnom trhu majú mladí podnikatelia a start-upy vopred zodpovedanú. Podľa analýzy až 35,9 % firiem je rozhodnutých ponúknuť výhodnejšiu cenu, lepšiu kvalitu a potrebné inovácie, ktoré podporia predaj produktov a služieb na zahraničných trhoch.
Vstup na nové trhy je náročný aj na finančné zdroje podnikateľa. Až 43 % podnikateľov plánuje financovať expanziu z bankového úveru, resp. zvažuje pomoc od štátu. Pomôcť im pritom môžu Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania, od marca pretransformovaná na Slovak Business Agency, prípadne iné domáce a zahraničné inštitúcie. Až 18,1 % podnikateľov by pritom uvítalo pomoc vo forme právneho a legislatívneho poradenstva v danej krajine a 16,3 % podnikateľov by privítalo finančnú podporu na výdavky spojené s účasťou na veľtrhoch a výstavách.
TASR informovalo Združenie mladých podnikateľov Slovenska.

Súvisiace články

Aktuálne správy