Zamestnávatelia by mali naďalej posielať výkazy cez webový portál

Sociálna poisťovňa v súvislosti s častými otázkami klientov upozorňuje zamestnávateľov, aby naďalej zasielali dokumenty Registračný list fyzickej osoby, Mesačné výkazy a Výkazy poistného a príspevkov prostredníctvom systému elektronických služieb Sociálnej poisťovne.
Výhodou využívania týchto služieb je fakt, že zamestnávatelia majú dokumenty cez webový portál ihneď skontrolované a v prípade správnosti zadávaných údajov sú zaslané na spracovanie do cieľového systému. Zamestnávatelia sa tak vyhnú problémom pri plnení si svojich povinností voči Sociálnej poisťovni a prípadným sankciám zo strany inšpektorátov práce.
Otázky o využívaní elektronického portálu Sociálnej poisťovne vznikli v súvislosti s novými elektronickými službami štátu prostredníctvom portálu www.slovensko.sk, ktoré vznikli schválením zákona o eGovermente v roku 2013 a na jej využívanie je potrebná tzv. eID karta (nový typ občianskeho preukazu s elektronickým čipom) a aktivovanie elektronickej schránky pre doručovanie. Viac informácií o tejto službe je dostupných na stránke www.slovensko.sk.
Elektronické služby Sociálnej poisťovne budú v budúcnosti v zmysle zákona o eGovermente dostupné práve aj na tomto portáli www.slovensko.sk.
TASR informoval Peter Višváder, hovorca Sociálnej poisťovne.

Súvisiace články

Aktuálne správy