Internetové obchody zaznamenali v 1. polroku 3-% nárast objednávok

Bratislava 9. septembra (TASR) – Spotrebitelia čoraz viac preferujú nákup tovarov a služieb prostredníctvom internetu. Pre významnú časť obyvateľstva táto forma nákupov predstavuje reálnu alternatívu k tým klasickým. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC).
Internetové obchody cetelem.sk, dunaj.sk, hej.sk, mall.sk, martinus.sk, obchodny-dom.sk a pelikan.sk zrealizovali v prvom polroku spolu 308.264 objednávok, čo je o 7287 alebo 2,7 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Ich celkový obrat dosiahol v tom istom období hodnotu 48,48 milióna eur, čo predstavuje 16-% medziročný nárast. Výška priemerného nákupu stúpla zo 138 eur na 157 eur.
V segmente predaja tovaru zrealizovali členovia SAEC celkom 254.305 objednávok v celkovej sume 24,81 milióna eur, priemerná cena objednávky sa tak pohybovala na úrovni 97,54 eura. Oproti predchádzajúcemu roku je to o 21.064 objednávok a 6,39 milióna eur viac, čo predstavuje rast 9 % v počte objednávok, resp. 34,7 % v objeme predaja. Priemerná cena objednávky stúpla o 18,58 eura.
"Štruktúra platieb sa v posledných rokoch takmer vôbec nemení a zostáva aj naďalej veľmi stabilná. Zhruba 58 % platieb sa uskutočnilo formou dobierky pri prevzatí tovaru, 20 % zákazníkov si vyzdvihlo tovar osobne a zaplatilo v hotovosti a 13 % preferovalo platbu na bankový účet. Takmer 2 % objednávok financovali zákazníci prostredníctvom splátkového predaja, čo je takmer dvojnásobok v porovnaní s prvým polrokom minulého roka," vyčíslil výkonný riaditeľ SAEC Jozef Dvorský.
Obrat v sektore služieb na internete dosiahol v rovnakom období 23,67 milióna eur pri 53.959 objednávkach. Ide o medziročný rast obratu o 1,2 %. Platby internetových zákazníkov za nákup služieb sa uskutočňovali výhradne prevodom na bankový účet.

Súvisiace články

Aktuálne správy