Letisko Sliač začalo tendre na lety do Prahy a Viedne

Predpokladané náklady na prevádzku plánovaných pravidelných liniek zo Sliača do Prahy a Viedne sú 1,1 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty ročne a letisko ich chce financovať z dotácie ministerstva dopravy.

Letisko Sliač, a.s. má naďalej záujem o oživenie leteckého spojenia do Prahy a Viedne. Vyhlásilo verejné súťaže na poskytovanie pravidelných letov do českej a rakúskej metropoly počas dvanástich mesiacov v pracovných dňoch minimálne päťkrát týždenne. Letecký prepravca má pritom zabezpečiť priame pokračovanie do požadovaných cieľových destinácií a s vhodným typom lietadla pre regionálnu dopravu.

Ako sliačske letisko ďalej informovalo v podmienkach tendrov zverejnených vo Vestníku verejného obstarávania, predpokladané náklady na prevádzku každej z plánovaných liniek sú 1,1 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty ročne a letisko ich chce financovať z dotácie ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

Otváranie ponúk je plánované 21. septembra, o súťažné podklady je možné požiadať do 12. septembra. Rozhodovať bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe požadovanej výšky štátnej dotácie na prevádzkovanie linky v trvaní dvanástich mesiacov. Záujemcovia musia preukázať, že v posledných troch rokoch dosiahli celkový obrat minimálne 1,1 mil. eur, prípadne najmenej 366,66 tis. eur ročne.

Dopravca má pre cestujúcich do Prahy a Viedne pritom zabezpečiť servis za štandardných podmienok obvyklých v pravidelnej medzinárodnej leteckej doprave. Ponúknuť má všetky štandardné a špeciálne služby ako na vlastných letoch, ako aj podporu cestujúcim formou telefonického centra s nepretržitou prevádzkou.

Obchodný riaditeľ Letiska Sliač Milan Ligoš informoval v júni agentúru SITA počas prípravy tendrov, že ich zmyslom je prispôsobiť podmienky tak, aby sa prihlásilo čo najviac záujemcov v rámci európskej leteckej dopravy. „Práve pre zložitú situáciu v leteckej doprave sa pokúšame hľadať priestor na realizáciu pravidelnej linky zo Sliača viacerými spôsobmi. Verejný tender je jednou z možností,“ dodal.

Európska legislatíva neumožňuje, aby letisko zvýhodňovalo niektorého prepravcu. Zmyslom subvencie pravidelnej linky podľa Ligoša je, že to musí byť legálne aj s podporou štátu. Odhadované ročné náklady na prevádzku liniek zo Sliača do Prahy a Viedne predstavujú sumu, ktorú podľa neho nebude mať letecký prepravca záujem znášať. „Je to maximálna výška, ktorú bude môcť letecký prepravca požadovať ako možné zdieľanie rizika. Dúfame, že súťaž vygeneruje lepšie a výhodnejšie podmienky,“ očakáva Ligoš.

Spoločnosť Letisko Sliač, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri od začiatku roka 2005 a má základné imanie 1,177 mil. eur. Vybavuje lety vojenských lietadiel a v civilnej doprave chartrové a privátne lety. Akcionárom letiska je ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

Súvisiace články

Aktuálne správy