Začal tender na projekty a dozor pre R5 pri Svrčinovci

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. predpokladá zaplatiť za vypracovanie dokumentácií a autorský dozor pre stavbu rýchlostnej cesty R5 zo Svrčinovca po hranicu s Poľskom predbežne 730 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. začala verejnú súťaž na vypracovanie dokumentácií a zabezpečenie autorského dozoru pre výstavbu dvojkilometrovej rýchlostnej cesty R5 zo Svrčinovca po štátnu hranicu s Poľskom. Predpokladaná cena za poskytnutie uvedených služieb je 730 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Ako ďalej vyplýva z informácií zverejnených v piatok vo Vestníku verejného obstarávania, budúci dodávateľ má vyhotoviť dokumentáciu stavebného zámeru a dokumentáciu pre stavebné povolenie v podrobnostiach dokumentácie pre územné rozhodnutie do deviatich mesiacov od účinnosti zmluvy. Lehota na dodanie dokumentácie na ponuku je 60 dní od písomnej výzvy objednávateľa. Predpokladaná dĺžka výkonu autorského dozoru je 24 mesiacov počas realizácie stavebných prác. Diaľničiari plánujú otvárať ponuky v tendri 10. mája, pričom o súťažné podklady je možné požiadať do 11. apríla.

Najkratšia rýchlostná cesta Svrčinovec – hranica s Poľskom bude skôr privádzačom z diaľnice D3 k štátnej hranici s Českou republikou, v smere na Ostravu, ale aj do Poľska. Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014 počíta so začiatkom výstavby uvedenej cesty na Kysuciach v roku 2014. Odhadované stavebné náklady sú 22,78 mil. eur bez DPH a financované majú byť z európskych zdrojov a štátneho rozpočtu v budúcom programovom období 2014 až 2020.

Proces posudzovania vplyvu stavby úseku R5 na Kysuciach na životné prostredie (EIA) bol podľa ministerstva dopravy ukončený vydaním záverečného stanoviska v júni 2010. Projektová príprava, výkup pozemkov až po získanie stavebného povolenia si pravdepodobne vyžiadajú čas do roku 2014. Táto stavba bude opodstatnená až po sprevádzkovaní diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec a keďže je technicky i časovo značne menej náročná, začatie prác sa predpokladá najskôr rok po začatí výstavby uvedeného náročnejšieho úseku. Cestu prvej triedy na tomto úseku využíva priemerne 9 tis. automobilov denne, z toho 5 tis. nákladných vozidiel.

Súvisiace články

Aktuálne správy