Zuno Bank získala na Slovensku 46 tisíc klientov

Internetová banka Zuno Bank získala za rok aj štvrť na slovenskom trhu 46 tisíc klientov, pričom ide zväčša o mladých ľudí vo veku od 20 do 39 rokov. Tí si do banky vložili podľa generálneho riaditeľa Tomáša Kunu 331 mil. eur, pričom vyše polovica z toho predstavovala sporenie.

K súčasným bežným účtom, sporiacim účtom a termínovaným vkladom pribudli do portfólia banky aj úverové produkty. Ide o bezúčelový spotrebný úver a o kontokorentný úver. V rámci prieskumu trhu banke podľa Kunu vyšlo, že klienti preferujú jednoduché, transparentné a dostupné úverové produkty za rozumnú cenu. Na to, aby záujemca získal úver, nemusí chodiť do pobočky, dokumenty môže vybaviť cez internet.

Zuno Bank je súčasťou rakúskej skupiny Raiffeisen Bank International, ktorá oznámila svoj zámer vstúpiť na trhy strednej a východnej Európy s novým modelom direct banky koncom roka 2009. Pilotná prevádzka banky Zuno odštartovala 1. augusta 2010, komerčnú prevádzku spustila 6. decembra 2010. Raiffeisen má na Slovensku skúsenosti so zavádzaním internetovej banky cez svoju dcéru Tatra banku. Tá v roku 2000 prišla na trh s čisto internetovou bankou Eliot. Jej činnosť však ukončila v roku 2005 po tom, čo podľa Tatra banky svoju edukačnú a marketingovú úlohu v oblasti internetového bankovníctva Eliot splnil.

Súvisiace články

Aktuálne správy