Amazon prehral v Európskej únii súd o pozastavenie ustanovení o reklame

Americká spoločnosť Amazon v EÚ prehrala boj o pozastavenie požiadavky ohľadom internetovej reklamy. Najvyšší súd Európskej únie podporil únijné regulačné orgány a uviedol, že záujmy EÚ prevažujú nad hmotnými záujmami internetového predajcu. Súd o tom v stredu informoval v tlačovej správe.

Na základe nariadenia Únie o jednotnom trhu digitálnych služieb (DSA), ktoré začalo platiť vlani, bol Amazon označený za veľkú internetovú platformu, na ktorú sa vzťahujú prísne pravidlá na boj s nezákonným a škodlivým obsahom. Amazon tvrdí, že definícii veľkej internetovej platformy nezodpovedá.

Spoločnosť následne napadla požiadavku DSA na zverejnenie úložiska obsahujúceho podrobné informácie o jej internetovej reklame. Požiadala tiež o predbežné opatrenie dovtedy, kým súd vo veci nerozhodne.

Súd nižšej inštancie vlani v septembri žiadosti Amazonu vyhovel

Súd nižšej inštancie vlani v septembri žiadosti Amazonu vyhovel. Európska komisia (EK) sa následne obrátila na Najvyšší súd Európskej únie. Súdny dvor EÚ v Luxemburgu príkaz na pozastavenie zrušil a žiadosť Amazonu o predbežné opatrenie zamietol.

„Pozastavenie by viedlo k meškaniu, potenciálne o niekoľko rokov, pri plnom dosahovaní cieľov nariadenia o jednotnom trhu digitálnych služieb, a teda by potenciálne umožnilo pretrvávanie alebo rozvoj internetového prostredia, ktoré ohrozuje základné práva,“ uviedol súd.

Viac o téme: Amazon , Európska komisia EK , Európska únia EÚ , Nariadenie o digitálnych službách DSA , online reklama , súd

Súvisiace články

Aktuálne správy