Švédska automobilka Volvo zvýšila v marci predaj áut o takmer desatinu

Švédska automobilka Volvo Cars oznámila za minulý mesiac zvýšenie predaja vozidiel o takmer desatinu, keď výsledky podporili trhy USA a Európy. Dopyt na nich dokázal vykompenzovať aj pokles predaja na významnom čínskom trhu. Informovala o tom agentúra Reuters.

Spoločnosť, ktorú kontroluje čínska firma Zhejiang Geely, v stredu uviedla, že v marci predala celkovo 63 132 áut. Oproti rovnakému mesiacu minulého roka to predstavuje rast o 8 %.

Na čínskom trhu síce predaj klesol o 6 % na 11 608 vozidiel, túto stratu však vykompenzoval vývoj v Európe a USA. V prvom prípade sa predaj áut firmy Volvo zvýšil o 11 % na 29 957 a v druhom prípade o 9 % na 10 230 vozidiel.

Za celý prvý kvartál zvýšila švédska automobilka predaj medziročne o 10 %, pričom nové energetické vozidlá spoločnosti sa na celkovom objeme predaja podieľali 41 %. Podiel plne elektrických vozidiel na celkovom predaji dosiahol zhruba 18 %.

Viac o téme: automobilka , elektromobily , predaj áut , Volvo Cars , zvýšenie

Súvisiace články

Aktuálne správy