Na Apple sa znáša vlna kritiky: Známi herci pozerajú na novú reklamu so zdesením

Na americkú spoločnosť Apple sa na internete znáša vlna kritiky kvôli reklame, v ktorej sú predmety, vrátane hudobných nástrojov a kníh, drvené hydraulickým lisom. Video má demonštrovať, ako bola kreativita stlačená do najnovšieho iPadu. Mnoho ľudí, vrátane známych osobností ako Hugha Granta a Justine Batemanovej, však na zobrazenú deštrukciu reagujú so zdesením, upozornil server spravodajskej televízie BBC.

Reklama sa snaží ukázať, čo všetko nový tablet umožňuje, napríklad sledovanie televízie, počúvanie hudby a hranie videohier, a zároveň poukazuje na to, že nový prístroj je mimoriadne tenký. Využíva na to už takmer desať rokov známy motív videa, v ktorom sú drvené hudobné nástroje. Šéf Applu Tim Cook potom vo svojom príspevku na sieti X vyzval ľudí, aby si predstavili, čo všetko sa na novom zariadení dá vytvoriť.

Zdá sa však, že v tomto prípade sa technologickému gigantu podarilo skaziť si vlastnú povesť. Viacerí kritici tvrdia, že reklama v skutočnosti ukazuje, ako technológie potláčajú kreativitu, než aby ju podporovali. Kritika je obzvlášť ostrá, pretože v mnohých kreatívnych odvetviach panujú obavy, že umelá inteligencia (AI) vezme ľuďom prácu.

Viacerým hercom sa nepáči využívanie AI

Herec Hugh Grant označil reklamu za deštrukciu ľudských skúseností s láskavým povolením Silicon Valley. Herečka a filmárka Justine Batemanová, hlasný kritik využívania AI vo filmovom priemysle, uviedla, že Apple drtí umenie. Textár Crispin Hunt označil ničenie hudobných nástrojov za akt pripomínajúci pálenie kníh.

Negatívne sú aj komentáre na sieti X pod príspevkom Cooka. Jeden príspevok reklamu označil za extrémne nechutnú, ďalší užívateľ siete sa vyjadril, že sa teraz hanbí kupovať produkty Applu. Zdá sa, že medzi kritikmi je tiež množstvo ľudí z Japonska, podľa ktorých reklame chýba rešpekt.

„Akt ničenia nástrojov je pre nás Japoncov arogantný a urážlivý,“ vysvetlil jeden človek. Ďalší uviedol, že hudobníci si svojich nástrojov vážia viac, ako života.

Video tiež vyvolalo porovnanie s jednou z najslávnejších reklám Applu, ktorá sa vysielala v roku 1984. Reklama v narážke na rok svojho vzniku a román Georgea Orwella zobrazuje atlétku bojujúcu proti dystopickej budúcnosti.

Podľa jedného z užívateľov je nová reklama takmer doslova opakom tejto slávnej reklamy. „1984: Monochrómny, konformný, industriálny svet, do ktorého exploduje farebný, živý človek. 2024: Farebné, živé ľudstvo je rozdrvené monochromatickým, konformným priemyselným lisom,“ píše. Iný užívateľ podotýka, že Apple sa stal neosobnou silou, ktorá ničí kultúru a hodnoty, za ktoré sa v roku 1984 postavil. Jeden užívateľ zhrnul, že pre neho je to „vizuálna a metaforická bodka“ za pôvodnou reklamou.

Viac o téme: Apple , herci , Hugh Grant , Justine Batemanová , reklama , umelá inteligencia AI

Súvisiace články

Aktuálne správy