Stavba električkovej trate na pražskom Václavskom námestí sa začne asi až na budúci rok

Stavba električkovej trate v hornej časti Václavského námestia sa začne zrejme až začiatkom budúceho roka. ČTK to v stredu povedal vedúci odboru komunikácie pražského dopravného podniku (DPP) Daniel Šabík. Dôvodom je predĺženie výberového konania na stavebnú firmu. Podľa pôvodných vyjadrení zástupcov hlavného mesta a DPP bolo v pláne stavbu, ktoré má vyjsť zhruba na 1,25 miliardy korún bez DPH, začať ešte v tomto roku.

Podnik vypísal tender vlani v septembri, kvôli žiadosti o informácie od účastníkov teraz podľa Šabíka predĺžil termín na podanie ponúk do 7. júla. „Kým budeme schopní ich vyhodnotiť, tak s veľkou pravdepodobnosťou tento rok stavbu už nezačneme, pretože by to na zimu pravdepodobne nedávalo zmysel,“ povedal. Dodal, že práce sa tak zrejme začnú na jar budúceho roka so začiatkom stavebnej sezóny.

Električky v hornej časti námestia jazdili do roku 1980, o ich návrate rozhodlo minulé vedenie mesta. Oproti pôvodnému stavu budú koľaje po stranách námestia a uprostred vznikne promenáda. Robotníci opravia chodníky a vozovky, vysádzajú zeleň, opraví sa stanica metra Múzeum a vznikne podzemná nádrž na zachytávanie dažďovej vody. Mesto podľa skorších informácií na námestí počíta s utlmením premávky automobilov, ktoré pôjdu čiastočne po električkových koľajach.

Na pláne je aj ďalšia trať, povedie od Národného múzea

Praha plánuje tiež stavbu ďalšej trate, ktorá povedie od Národného múzea okolo hlavnej stanice do Bolzanovej ulice. Jej výstavba je súčasťou architektonickej súťaže, v ktorej teraz mesto spolu so Správou železníc vyberá podobu rekonštrukcie novej odbavovacej haly a okolia hlavnej stanice. Výsledky by mali byť známe okolo polovice budúceho roka.

Václavské námestie je dlhé 682 metrov a približne 60 metrov široké. Pôvodne sa volalo Konský trh a bolo zriadené dekrétom kráľa Karola IV. V 19. storočí bolo najprv premenované na Svätováclavské námestie a neskôr na Václavské. V roku 2020 začala rekonštrukcia spodnej časti námestia, ktorú mesto z väčšiny dokončilo vlani na jeseň. Potom pokračovali práce na dvoch menších plochách pri koľajniciach z Jindřišskej do Vodičkovej ulice, ktoré už boli prípravou pre stavbu električkovej trate v hornej časti.

Viac o téme: Česko Česká republika ČR , električka , električková trať , mestská doprava , Praha , stavby , výstavba

Súvisiace články

Aktuálne správy