Pozor na nový typ podvodov pri cestovaní: Na turistov striehnu falošné profily na sociálnej sieti!

Internetoví podvodníci prišli s novým trikom. Na sociálnej sieti X zakladajú falošné profily leteckých spoločností, s pomocou ktorých sa od menej pozorných užívateľov snažia vylákať citlivé osobné údaje. 

Ako upozornil spravodajský web BBC, podvodníci prehľadávajú príspevky na sociálnej sieti cez automatizovaný softvér. Následne reagujú na otázky alebo sťažnosti, v ktorých používatelia označujú profily skutočných leteckých spoločností. Jeden cestujúci napríklad položil otázku skutočnému účtu Wizz Air (@wizzair) ohľadom meškania svojho letu a okamžite mu odpovedali dva falošné profily vydávajúce sa za túto leteckú spoločnosť.

„Obaja používali takmer identické formulácie, ospravedlnili sa za nepríjemnosti a tvrdili, že záležitosť už ‚odovzdali príslušnému oddeleniu‘, a žiadali o ‚dostupné číslo na WhatsApp pre prípadnú pomoc‘ prostredníctvom osobnej správy,“ uviedla britská spotrebiteľská organizácia Which?

Which? okrem toho konštatovala, že na sieti možno nájsť falošný profil väčšiny aerolínií pôsobiacich na území Spojeného kráľovstva vrátane spoločností British Airways, easyJet, Ryanair, Virgin Atlantic alebo Wizz Air.

Stretli ste sa už s podvodnými správami vyžadujúcimi citlivé údaje?

Nahlasovanie podvodných účtov podľa Which? zatiaľ príliš nefunguje. Väčšina z nich totiž zostala v prevádzke ešte v čase, keď organizácia komunikovala s BBC. „Na sieti X si nesmiete neoprávnene prisvojiť identitu jednotlivcov, skupín ani organizácií, prípadne používať falošnú identitu za účelom zavádzania druhých,“ reagoval hovorca siete. Dodal, že týmto účtom hrozí trvalé pozastavenie.

Pozor komu zveríte osobné údaje

„Pokračujeme v nahlasovaní falošných účtov na sociálnych sieťach a radi by sme zákazníkom pripomenuli, aby nikdy cez tieto kanály neoznamovali svoje osobné údaje. Cestujúci by nás mali kontaktovať cez reklamačný formulár alebo zákaznícku linku,“ zdôraznil tlačový hovorca Wizz Air. Hovorca easyJetu dodal, že zákazníci majú sledovať iba oficiálny profil spoločnosti, ktorý je označený zlatou fajkou.

Firmu X, vtedy ešte fungujúcu pod názvom Twitter, kúpil predvlani za 44 miliárd dolárov miliardár Elon Musk. Podnik odvtedy prešiel rozsiahlymi zmenami. Tie okrem premenovania zahŕňali uvoľnenie pravidiel pre zverejňovanie obsahu a prepustenie veľkej časti zamestnancov. Počet pracovníkov, ktorí majú na starosti kontrolu príspevkov a vymáhanie obsahových pravidiel, k vlaňajšiemu októbru klesol podľa serveru TechCrunch takmer o 20 percent.

Viac o téme: cestovanie , easyJet , letenky , podvodné správy , sociálna sieť X , Twitter , Wizz Air

Súvisiace články

Aktuálne správy