Ambiciózne plány sa zadrhli: Ruský výrobca nealkoholických nápojov obmedzí investície aj nábor

, TASR Foto: pexels.com/Tim Samuel

Černogolovka, ruský výrobca nealkoholických nápojov, ktorý dúfa, že získa kľúčový podiel na trhu po odchode konkurencie zo Západu, v utorok oznámil, že navrhovaná nová daň zo sladkých nápojov ho prinútila v budúcom roku obmedziť investície a zmraziť nábor pre 1000 nových pracovných miest.

Černogolovka, ruský výrobca nealkoholických nápojov, ktorý dúfa, že získa kľúčový podiel na trhu po odchode konkurencie zo Západu, v utorok oznámil, že navrhovaná nová daň zo sladkých nápojov ho prinútila v budúcom roku obmedziť investície a zmraziť nábor pre 1000 nových pracovných miest. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Ruský parlamentný výbor minulý týždeň predbežne schválil návrh rozpočtu, ktorý počíta so zavedením spotrebnej dane na nápoje s určitým obsahom cukru od 1. januára 2023, a to vo výške 7 rubľov (0,1135 USD; 0,1165 eura) na liter.

Zmrazenie tisícky nových pracovných miest

"Investičný program spoločnosti na rok 2023 sa zníži o 5 miliárd rubľov, čo povedie k zmrazeniu 1000 nových pracovných miest," uviedla Černogolovka vo vyhlásení v pondelok (17. 10.) neskoro večer.

"Toto rozhodnutie je z dôvodu ekonomickej neistoty vytvorenej zavedením spotrebnej dane na nealkoholické nápoje, ktoré tvoria základ sortimentu skupiny," dodala Černogolovka.

Očakávajú prepad domáceho trhu o pätinu

Spoločnosť uviedla tiež, že je "extrémne pesimistická" vo svojom hodnotení trhu s nealkoholickými nápojmi v rokoch 2023 – 25 a obáva sa, že produkcia by mohla klesnúť o 20 % oproti súčasným úrovniam.

"Rozhodnutie (o dani z cukru) ovplyvní veľký investičný projekt spoločnosti v moskovskom regióne, projekt výstavby závodu v regióne Volga a projekt rozšírenia výroby v Krasnodarskom regióne," uvádza sa v správe.

Apetít po odchode západných gigantov

Černogolovka v auguste vyhlásila, že jej cieľom je získať 50-percentný podiel na ruskom trhu s nealkoholickými nápojmi v hodnote takmer 9 miliárd amerických dolárov po odchode amerických spoločností Coca-Cola a PepsiCo z krajiny. Spoločnosť začala v máji vyrábať vlastnú Colu Černogolovka.

Černogolovka dostala ranu aj minulý týždeň, keď súd pre duševné vlastníctvo rozhodol, že jej značka "Fantola" porušila ochrannú známku "Fanta" spoločnosti Coca-Cola. Tento právny spor sa začal ešte pred vojnou na Ukrajine.

Súvisiace články

Aktuálne správy