Slováci si už bežne kupujú jazdené autá online. V rebríčku popularity vedie VW Passat, s veľkým odstupom nasleduje Škoda

, PR článok

Slováci pri online nákupe jazdeného auta uprednostňujú Volkswageny pred Škodami, a dvojicu luxusných značiek Audi a BMW pred Mercedesmi. Aj táto štatistika potvrdzuje, že Slováci si online nákup áut obľúbili. Dôvodov je hneď niekoľko – od mnohonásobne širšej ponuky, cez  technickú kontrolu, dovoz a vybavenie všetkých formalít spojených s prihlásením. 

●    Aj na Slovensku trpia autobazáre nedostatkom kvalitných jazdených áut, kupujúci musia robiť kompromisy

●    O to výhodnejší je dnes nákup jazdenky online: v ponuke sú autá z celej Európy, vyberie si každý 

●    Kým v bazároch a v inzerátoch na Slovensku si ľudia vyberajú zo stále menšej ponuky, na internete sú na výber státisíce áut. Zároveň však platí, že aj tam kvalitné kusy veľmi rýchlo miznú z ponuky 

Práve široká ponuka ukazuje, že Slováci túžia po iných jazdených autách ako tých, ktoré im ponúkajú miestne autobazáre a inzeráty. Kým v rebríčkoch predaja z bazárov kraľujú s prevahou škodovky, ak má človek skutočne na výber, siaha po iných autách. Pri nákupe cez online ponuku Carvago.com Škodovky zásadne zaostávajú v záujem za Volkswagenmi.

Ponuka áut v bazároch sa v budúcnosti nezlepší, práve naopak. Automobilky síce ešte minulý rok hovorili o viere v zlepšenie situácie, avšak dnes už priznávajú, že aj v tomto roku ich bude pri výrobe obmedzovať nedostatok čipov. To znamená, že sa bude predávať menej nových áut a následne bude menej jazdených áut v lokálnej ponuke. Od minulého roka jednoznačne platí, že na Slovensku chýba najmä ponuka kvalitných automobilov z druhej ruky. V tejto situácii je logickým riešením siahnuť po online nákupe, pri ktorom predajcovia dokážu nájsť a doviezť jazdené auto z celej Európy.

"Najhoršia situácia s ponukou jazdených áut na Slovensku bol v treťom štvrťroku 2021. Aj keď sa odvtedy ponuka mierne stabilizovala, stalo sa tak predovšetkým kvôli dovozu veľmi starých vozidiel s vysokým nájazdom kilometrov. To znamená, že na Slovensku zúfalo chýbajú kvalitné jazdené vozidlá, ktoré Slováci uprednostňujú," hovorí Viktor Holík, slovenský country manager online predajcu Carvago.com.

Online predajca sa stará všetko od technickej kontroly po dovoz

Kým v autobazáre si zákazník musí vybrať len z toho, čo je v ponuke – a tým pádom musí robiť kompromisy a oželieť vytúžený prvok výbavy či farbu – pri online nákupe si vie nájsť auto presne podľa svojich predstáv. Online predajcovia ako Carvago v skutočnosti skladajú ponuku z viacerých krajín vrátane najväčších európskych trhov. Ak si slovenský zákazník vyberie auto napríklad z Nemecka, Carvago sa postará o kontrolu na mieste certifikovaným mechanikom, kúpu, dovoz a vybaví aj všetky formality spojené s prihlásením.

"Okrem pohodlia je našou hlavnou výhodou šírka ponuky," vysvetľuje Holík. "Samozrejme, že sa nám nevyhol ani pokles počtu dostupných automobilov. Zatiaľ čo pred rokom sme denne analyzovali viac ako sedem miliónov inzerátov, dnes je to približne päť miliónov. Vďaka nášmu jedinečnému obchodnému modelu sme však stále schopní ponúknuť zákazníkom výber z viac ako 700 000 vozidiel každý deň."

Výhodou je, že aj pri online kúpe jazdenky má zákazník klasickú zákonnú 14-dňovú lehotu na odstúpenie od zmluvy. K nej pre pokoj duše pridáva Carvago navyše vlastnú šesťmesačnú záruku. Tú si môže zákazník predĺžiť až na 24 mesiacov. "Preto je v našom záujme kontrolovať autá naozaj dôkladne," dodáva s úsmevom Holík. "Ak počas podrobnej kontroly, ktorú nazývame CarAudit a ktorá má presný postup, zistíme problém, neodporúčame vozidlo na kúpu a namiesto toho pomôžeme zákazníkovi nájsť iné."

Rebríček vedie VW, záujem o Mercedes či Renault je slabší 

Zákazníci, ktorí sa rozhodli pre kúpu auta online, majú v porovnaní s celým slovenským trhom odlišné preferencie. Kým v slovenských autobazároch jednoznačne dominujú vozidlá značky Škoda na čele s Fabiami a Octaviami, medzi zákazníkmi Carvago.com vedie Volkswagen. "Takmer každé piate auto, ktoré na Slovensku predáme, má na prednej maske logo VW," hovorí Holík. "A približne osem percent z celkového predaja pripadá na Passat."

Na druhom mieste je s veľkým odstupom Škoda, tesne nasledovaná nemeckými prémiovými značkami Audi a BMW. Mimoriadne obľúbené je napríklad Audi A6. Na druhej strane, Mercedes-Benz príliš nepúta pozornosť, hoci s 2,3-percentným podielom na celkovom predaji Carvago na Slovensku je na tom stále lepšie ako napríklad Renault (1,55 %).

Vyše 80-tisíc áut v ponuke v cene do 15-tisíc eur

Carvago má aktuálne na svojej webovej stránke na výber vyše 700-tisíc áut mladších ako 10 rokov s nájazdom do 160-tisíc kilometrov. Sú medzi nimi aj exotické autá ako Ferrari 812 alebo Lamborghini Urus za 400-500 tisíc eur, ale takmer 80 000 áut vrátane dovozu a všetkých súvisiacich služieb sa zmestí do príjemných 15-tisíc eur. V ponuke je aj vyše 60 000 zánovných áut s nájazdom do 5-tisíc kilometrov. Viktor Holík odporúča s kúpou príliš dlho neotáľať: "V januári bolo na kľúčovom nemeckom trhu v ponuke o neuveriteľných 37 % menej jazdených áut ako pred rokom. Časy, keď aj pekné autá čakali v autobazároch mesiac a viac, sa tak skoro nevrátia. Ak si u nás nájdete auto podľa svojich predstáv, radím príliš dlho neváhať. Atraktívne jazdené vozidlá s najlepším pomerom ceny, výbavy a počtu najazdených kilometrov bežne z ponuky zmiznú za niekoľko dní."

Súvisiace články

Aktuálne správy