Zisk Lenovo sa v 1. kvartáli viac ako zdvojnásobil

Čínska skupina Lenovo, najväčší výrobca osobných počítačov na svete, v stredu oznámila nárast zisku za 1. štvrťrok finančného roka 2021/22 na viac ako dvojnásobok, čím prekonala odhady analytikov. Prispeli k tomu obmedzenia súvisiace s ochorením COVID-19, ktoré naďalej zvyšovali dopyt po počítačoch pre prácu a štúdium na diaľku, z domu.
Konkrétne, zisk Lenovo sa za tri mesiace do konca júna 2021 zvýšil o 119 % na 466 miliónov USD (397,54 milióna eur) z 213 miliónov USD v rovnakom štvrťroku minulého roka. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, predpovedali čínskej skupine zisk v priemere 345,23 milióna USD.
Tržby v sledovanom období vzrástli o 27 % na 16,9 miliardy USD z minuloročných 13,3 miliardy USD, zatiaľ čo ekonómovia očakávali tržby vo výške 16 miliárd USD. Čistá zisková marža dosiahla 2,8 % a je podľa spoločnosti najvyššia za mnoho rokov.
Zotavenie výdavkov na informačné technológie zvyšuje dopyt a podporuje vyššie priemerné predajné ceny týchto produktov. Lenovo predpovedá, že celkový trh s osobnými počítačmi bude v nasledujúcich piatich rokoch ďalej rásť.
„Zrýchlená digitálna a inteligentná transformácia vytvorila významné príležitosti na globálnom trhu,“ uviedol vo vyhlásení predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Lenovo Jüan-čching Jang.
„Budeme pokračovať vo zvyšovaní investícií do výskumu a vývoja s cieľom zdvojnásobiť ich v priebehu nasledujúcich troch rokov,“ dodal.
Výsledky za uplynulý kvartál boli prvé od februára, keď Lenovo zreorganizovalo svoje divízie.
Analytici ale upozorňujú, že spotrebiteľský dopyt riadený pandémiou sa začína spomaľovať. A nedostatok komponentov, ako sú čipy, spôsobuje problémy aj v tomto odvetví priemyslu.
Prieskumná spoločnosť Canalys uviedla, že globálne dodávky osobných počítačov v období apríl-jún medziročne vzrástli o 13 % a dosiahli 82,3 milióna kusov.
Lenovo posilnilo svoju vedúcu pozíciu vo svete a už tretí štvrťrok po sebe predalo viac ako 20 miliónov kusov počítačov. Získalo tak 24,4-% podiel na globálnom trhu, zatiaľ čo Hewlett Packard má 22,6 % a Dell 17 % podľa Canalys.

Súvisiace články

Aktuálne správy