Francúzska automobilová skupina PSA dosiahla vlani výrazný nárast zisku

Francúzska automobilová skupina PSA v utorok zvýšila svoje strednodobé prognózy po tom, ako za minulý rok zaznamenala výrazný rast ziskov a tržieb. Prispeli k tomu úspechy jej SUV modelov Peugeot 3008 a 5008.

Čistý zisk skupiny za rok 2018 vzrástol o 47 % na 2,83 miliardy eur z 1,92 miliardy v predchádzajúcom roku.
Prevádzkový zisk spoločnosti PSA sa zvýšil o 43 % na 5,69 miliardy eur aj vďaka akvizícii Opel-Vauxhall. Tržby spoločnosti stúpli o 19 % percent na 74,03 miliardy eur.
Analytici predpovedali celej skupine prevádzkový zisk 5,61 miliardy eur a tržby 74,76 miliardy eur.
Vedenie spoločnosti navrhne dividendu vo výške 78 centov na akciu za rok 2018 oproti 53 centov/akcia rok predtým.
PSA vlani predala 3,88 milióna áut, o 6,8 % viac ako v roku 2017.
Automobilová skupina zároveň uviedla, že "prekročila" pôvodné ciele svojho strategického plánu "Push to Pass" na obdobie rokov 2016 až 2018. A v rokoch 2019 až 2021 sa sústredí na zvýšenie priemernej prevádzkovej marže, ktorá bude odteraz zahŕňať aj menej výnosnú divíziu Opel-Vauxhall.
Generálny riaditeľ Carlos Tavares po zverejnení výsledkov vyhlásil, že finančná výkonnosť skupiny "dokazuje jej schopnosť prinášať zisky a ďalej rásť".
Silný predaj najnovších SUV modelov značky Peugeot pomohol spoločnosti PSA pri stabilnom zotavovaní z úpadku v rokoch 2013 – 2014. Tavares teraz uplatňuje rovnakú disciplínu aj v divízii Opel, ktorú PSA získala od americkej automobilky General Motors v roku 2017.
Divízia Peugeot-Citroën, v ktorej sú zahrnuté pôvodné francúzske značky, zaznamenala rekordnú 8,4-percentnú maržu a jej tržby vzrástli o 18,9 % napriek nepriaznivým menovým kurzom. Marža Opel-Vauxhall dosiahla 4,7 % a tržby boli na úrovni 18,31 miliárd eur.
Tavares zároveň predstavil kroky na zníženie veľkej závislosti skupiny na Európe, ktorá sa podieľa 80 % na jej globálnom odbyte aj v dôsledku akvizície značky Opel.
Značka Citroën vstupuje na trh v Indii a Opel sa vracia do Ruska. Cieľom skupiny je zvýšiť predaj mimo Európskej únie o 50 % do roku 2021.

Súvisiace články

Aktuálne správy