Ford pomaly opúšťa americký trh s osobnými automobilmi, ani GM nie je od podobného rozhodnutia ďaleko

, CNBC Foto: SITA/AP;TASR/Lukáš Grinaj

Ťažkosti s predajom osobných automobilov v USA ukazujú, že spotrebitelia radšej volia nákladné vozidlá, SUV a ich krížencov. Ford bude preto aktualizovať Focus Active Crossover a Mustang pre americký trh. Do budúcna počíta len s týmito dvoma modelmi osobných automobilov.

Automobilka Ford v stredu vyhlásila, že v nasledujúcich rokoch ponúkne v Severnej Amerike iba dve nové autá – kultový Mustang a Focus Active, čo je robustný hatchback, ktorý už v Európe poznáme. Najväčší úspech majú aj na tamojšom trhu SUV, čo dokazuje rast značky značky Jeep. Okresanie automobilového portfólia spoločnosti Ford považuje Adam Jonas, analytik spoločnosti Morgan Stanley, za zmysluplné. "Žiadna ďalšia fúzia, žiaden ďalší Focus, už nikdy iac Fiesta, ani Taurus."

Aj gigant GM vyrába pomerne málo osobných modelov, Chevrolet sám predáva okolo 12 modelov. Do roku 2022 sa očakáva, že takmer 73 percent všetkých predajov spotrebiteľských vozidiel v Spojených štátoch budú tvoriť úžitkové, a približne 27 percent bude osobných automobilov, tvrdí spoločnosť LMC Automotive, ktorá očakáva, že 84 % objemu predaja GM v USA budú tvoriť SUV, crossoveri a nákladné automobily. V prípade Fordu bude tento segment zaberať až 90 percent u Chryslera 97 percent.

 

Aj napriek skutočnosti, že v americkej spoločnosti sa menia spotrebiteľské chute, budú v dohľadnej budúcnosti sedany stále tvoriť podstatnú časť vozidiel predávaných v USA. Hoci segment osobných vozidiel klesol za posledné roky, je stále veľmi dôležitý, malé autá sú dôležité v medzinárodnom meradle a stále tvoria časť predaja v Spojených štátoch. Očakáva sa, že sedany a ďalšie osobné automobily budú stále tvoriť viac ako štvrtinu všetkých predajov spotrebiteľských vozidiel v USA, ale celkový trend sa zdá byť taký, že americké spoločnosti sa vzdávajú snahy predávať ich Američanom. Namiesto toho prevládajú silné pickupy a veľké SUV, ako napríklad Cadillac Escalade a Lincoln Navigator. Veľká trojka ovláda takmer 85 percent domáceho trhu s pickupmi, podľa LMC Automotive, napriek konkurenčným produktom od zahraničných značiek, ako sú Toyota a Nissan.

Súvisiace články

Aktuálne správy