Gigant chce uľahčiť nakupovanie na svojich webstránkach, cieli na ľudí bez bankového účtu

, WSJ;CNBC Foto: SITA/AP

Internetový predajca rokuje s finančnými inštitúciami, ako je J.P. Morgan Chase. Našiel spôsob ako osloviť mladších zákazníkov a tých, ktorí nemajú bankové účty, informoval The Wall Street Journal.

Najnovší krok e-commerce giganta chce vyriešiť jednu z najväčších prekážok pri nakupovaní na svojej internetovej stránke. Aby mohli nakupovať aj tí, ktorí nemajú kreditnú kartu.

Amazon dobre pozná čísla, vie, že viac ako štvrtina amerických domácností nemá žiadny alebo len obmedzený prístup k svojmu bankovému účtu. Tieto takzvané bezbankové domácnosti sa spoliehajú výhradne na peňažnú hotovosť alebo šeky na financovanie svojich nákupov, čo im sťažuje nakupovanie on-line. Podľa Pew Charitable Trusts ale šesť z desiatich nebankových zákazníkov má inteligentný telefón. Je za tým aj istý trend, mladí ľudia sa začali vyhýbať kreditným kartám, pretože menej dôverujú finančným inštitúciám než predchádzajúce generácie. Tridsaťtri percent mileniálov v roku 2015v prieskume Goldman Sachs uviedlo, že nepredpokladá využívanie bankového účtu v najbližších piatich rokoch.

On-line predajcovia zarábajú najviac tým, že zákazník robí opakované nákupy, aj keď za malú sumu, namiesto jedného veľkého.  Aj Amazon si pomaly buduje vlastnú základňu kupujúcich s nižším príjmom. Minulé leto spustili zľavnenú službu Prime pre tých, ktorí sa zapísali do vládneho Programu doplnkovej výživovej pomoci, známej ako potravinové poukážky. Získali elektronickú kartu, ktorá funguje podobne ako debetná karta. Taktiež posilnila svoje partnerstvo so spoločnosťou 7-Eleven, v prevádzkach ktorej sú umiestnené Amazon skrinky na doručovanie objednávok. V novembri ďalej firma  oznámila, že zákazníci vo všetkých obchodoch 7-Eleven môžu vkladať od 15 do 500 dolárov na svoj Amazon účet prostredníctvom programu "Amazon cash". Zákazníci potom môžu použiť túto hotovosť na nakupovanie cez Amazon. Takmer polovica obyvateľov USA žije v okruhu okolo jedného kilometra od obchodu 7-Eleven.

"Mali sme pocit, že je to príležitosť na trhu, ako digitálne začleniť tých spotrebiteľov, ktorí nie sú schopní podieľať sa na digitálnej ekonomike.  Amazon Cash je súčasťou tejto celkovej stratégie," povedal Gurmeet Singh,zo 7 – Eleven pre televíziu CNBC. Amazon spustil podobné programy aj s ďalšími obchodmi.

V snahe zasiahnuť novú cieľovú skupinu sa Amazon dostal na územie konkurenčného Walmartu. Zhruba polovica zákazníkov Walmartu mala podľa analytikov v roku 2015 príjmy nižšie ako 49 900 dolárov ročne. Jeho 5 000 obchodov je roztrúsených po celých USA a často je to jediná možnosť nákupu pre vidieckych zákazníkov s nižším príjmom. Deväťdesiat percent americkej populácie žije v okruhu asi 10 kilometrov od najbližšieho Walmartu. Vzhľadom na túto nákupnú základňu maloobchodník experimentuje s možnosťami platby už roky. Jeho obchodné domy Sams Club ponúkajú malé podnikateľské pôžičky a Walmart má peňažné centrá v mnohých svojich obchodoch. Hľadá aj spôsoby, ako tieto nástroje priniesť on-line.

Súvisiace články

Aktuálne správy