Metro zaznamenalo v 1. štvrťroku 2017/18 mierny nárast predaja

Nemecký maloobchodný a veľkoobchodný reťazec Metro zaznamenal v uplynulom 1. štvrťroku obchodného roka 2017/18 mierny nárast predaja. Pomohli mu vyššie tržby jeho veľkoobchodnej divízie v Nemecku a krajinách strednej a východnej Európy počas kľúčovej vianočnej sezóny, ktoré eliminovali pokles tržieb v Rusku. A obrat jeho hypermarketov Real sa po rekonštrukcii značky stabilizoval.
Metro v pondelok uviedlo, že tzv. porovnateľné tržby, teda obrat obchodov otvorených viac ako rok, sa v 1. štvrťroku zvýšili o 0,8 % na 10,1 miliardy eur.
Tržby veľkoobchodnej divízie Metro dosiahli 8,1 miliardy eur, čo predstavuje nárast o 1 %. V Nemecku sa tržby veľkoobchodných prevádzok zvýšili o približne 2 %, ale v Rusku klesli o 9 %. V ostaných regiónoch zaznamenalo Metro solídny rast v tomto segmente, v ktorom zatiaľ nie sú zahrnuté tržby reťazca Pro a Pro.
Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Olafa Kocha má Metro za sebou dobrú vianočnú sezónu v náročnom trhovom prostredí a potvrdil, že vo finančnom roku 2017/2018 očakáva nárast tržieb aspoň o 1,1 %.
Spoločnosť Metro prevádzkuje veľkoobchodné predajne v 35 krajinách a hypermarkety Real v Nemecku. Úplné údaje za 1. štvrťrok 2017/18 zverejní Metro 13. februára.

Súvisiace články

Aktuálne správy