Huawei Consumer Business Group v prvom polroku s rastom tržieb o 36 %

Počet predaných smartfónov dosiahol 73,01 milióna, čo zodpovedá medziročnému nárastu o 20,6 %.

Huawei Consumer Business Group (BG), ktorá je spotrebiteľskou divíziou spoločnosti Huawei, v piatok oznámila finančné výsledky za prvú polovicu roka 2017. Za prvých šesť mesiacov vzrástli tržby firmy medziročne o 36,2 % na 105,4 miliardy čínskych jüanov (CNY). Počet predaných smartfónov dosiahol 73,01 milióna, čo zodpovedá medziročnému nárastu o 20,6 %.

Podľa analytickej spoločnosti IDC ovládol Huawei v prvom kvartáli tohto roka až 9,8 % svetového trhu s inteligentnými telefónmi. Za týmto výsledkom stál najmä výrazný rast v predajoch smartfónov strednej a vyššej triedy v kľúčových regiónoch. V Číne dosiahol Huawei trhový podiel 22,1 % a predaj tu posilnil medziročne o 24 %. Spoločnosť plánuje rozšíriť svoju už rozsiahlu maloobchodnú sieť – do konca roka 2017 má počet jej kamenných obchodov celosvetovo vzrásť na 56 tisíc, čo je od vlaňajšieho mája o 21 tisíc predajní viac.

V oblasti strednej, východnej a severnej Európy dosiahol trhový podiel spoločnosti Huawei v prvej polovici roka 2017 cez 18,7 %, čo znamená 48-percentný medziročný nárast. S 50-percentným rastom v oblasti strednej a východnej Európy a 46-percentným rastom v severnej Európe sa silná trhová pozícia spoločnosti v týchto regiónoch ďalej upevňuje.

„Consumer Business Group, spotrebiteľská divízia spoločnosti Huawei, pokračuje v mimoriadnom raste, ktorý je v tomto odvetví nadpriemerný, a celosvetovom prieniku do high-end segmentu,“ komentoval finančné výsledky Richard Yu, generálny riaditeľ Huawei Consumer BG.

Huawei Consumer BG je jednou z troch business divízií spoločnosti a sústreďuje sa na smartfóny, PC a tablety, wearables a cloudové služby.

1 EUR = 7,9726 CNY

Súvisiace články

Aktuálne správy