Slovenské firmy chcú zlepšiť manažment svojich pohľadávok

Situáciu s oneskoreným uhrádzaním faktúr alebo nedobytnými pohľadávkami dokáže podľa 34 % slovenských firiem vyriešiť zlepšenie platobného správania klientov

Firmy na Slovensku chcú zlepšiť vnútropodnikovú organizáciu, resp. svoj manažment a zabezpečiť si tak efektívnejšiu správu pohľadávok. Takéto plány uviedlo o 7 % viac slovenských spoločností, než je priemer vo východnej Európe. Vo východnej Európe chcú firmy zlepšením svojej vnútropodnikovej organizácie dosiahnuť lepšiu platobnú morálku v 28 percentách prípadov firiem, na Slovensku je to 35 percent prípadov. Vyplýva to z reprezentatívnej EOS štúdie European Payment Practices za rok 2016.
Ako ďalej z prieskumu vyplýva, situáciu s oneskoreným uhrádzaním faktúr alebo nedobytnými pohľadávkami dokáže podľa 34 % slovenských firiem vyriešiť zlepšenie platobného správania klientov. Celkovo vo východnej Európe označilo túto možnosť 32 % opýtaných spoločností. V rámci východnej Európy boli okrem Slovenska oslovené krajiny ako Rusko, Poľsko, Bulharsko, Rumunsko, Grécko, Maďarsko, Chorvátsko.
„Firmy na Slovensku, ale aj v celej východnej Európe si uvedomujú, že správa alebo riadenie pohľadávok je niečo, čo by mali zefektívniť. Slovenské firmy tak častejšie, než je vo východnej Európe obvyklé, veria, že lepšou organizáciou spoločnosti dokážu túto situáciu zmeniť,“ uviedol Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko, venujúcej sa manažmentu pohľadávok.
Podľa prieskumu oslovené firmy na Slovensku ani vo východnej Európy sa na zlepšenie platobnej morálky príliš nespoliehajú. Výrazne zlepšenie očakáva 28 % respondentov zo Slovenska, rovnaké percento bolo medzi východoeurópskymi firmami. Najviac firiem však v otázke platobnej morálky očakáva stagnáciu, 49 % na Slovensku a 48 % na východe Európy. Zhoršenie platobnej morálky predpovedá 20 % slovenských firiem a 21 % firiem vo východnej Európe.

aj;dn

Súvisiace články

Aktuálne správy