Banky: vyššie poplatky majú aj vychovávať

V poslednom čase poplatky v bankách výraznejšie vzrástli. V niektorých viac, v iných menej, ale všetky sledujú rovnaký cieľ. Motivovať ľudí, aby menej chodili na pobočky a viac s bankou komunikovali modernejšími spôsobmi.

Elektronické bankovníctvo

Úroky klesajú, poplatky rastú

Najväčšia banka, Slovenská sporiteľňa, pripravuje ďalšie zvýšenie od začiatku marca. „Poplatková politika banky by mala pokrývať jej náklady. Vzhľadom na všeobecné znižovanie úrokových sadzieb na trhu sú čisté výnosy z úrokov veľmi nízke. Z týchto dôvodov dochádza k zvýšeniu niektorých poplatkov za bankové služby,“ uviedla Eva Güttlerová so Slovenskej sporiteľne.

Všeobecná úverová banka, ktorá je v súčasnosti pre bežného klienta najdrahšia, hovoriť o zvyšovaní poplatkov odmieta. „Myslím, že nie je správne hovoriť o náraste cien, ale skôr o celkovej úprave cien, čo súvisí s cenovým rozlíšením ponúkaných produktov a služieb,“ povedal Marián Horváth z VÚB. Banka chce podľa neho aj cenovou politikou podporovať ponúkanie svojich produktov. Preto ceny za niektoré služby vzrástli a naopak iné, ktorých ponuku chce banka dať klientom do pozornosti, zostali nezmenené, prípadne klesli.

Elektronické bankovníctvo je lacnejšie

Banky sa zhodujú v jednom. Chcú vidieť svojich klientov na pobočkách čo najmenej. Najmä ak ide klientom len o štandardnú službu, ako naprík…

Celý článok si môžete prečítať tu »».

Súvisiace články

Aktuálne správy