JOJ Media House v prvom štvrťroku s výnosmi takmer 14 mil. eur

Prevádzkový zisk JOJ Media House v prvom štvrťroku 2012 dosiahol výšku 393 tis. eur, čo je 1,5-násobne viac ako v rovnakom období vlaňajška.

Slovenský holding JOJ Media House evidoval za prvé tri mesiace tohto roku výnosy vo výške 13,72 mil. eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku je to o 12,439 mil. eur viac, keď spoločnosť vlani zaznamenala výnosy v objeme 1,281 mil. eur. Ako ďalej vyplýva z finančnej správy spoločnosti, jej prevádzkové náklady sa v prvom štvrťroku vyšplhali na 11,268 mil. eur a na mzdy vynaložila 2,059 mil. eur. Prevádzkový zisk JOJ Media House v sledovanom období dosiahol výšku 393 tis. eur, čo je takmer 1,7-násobne viac ako vlani.

Spoločnosť očakáva v tomto roku mierny rast televízneho ako aj celého reklamného trhu na Slovensku a v Českej republike. Televízny trh by mal podľa očakávaní JOJ Media House vzrásť o 3 % a reklamný o 1 %. Na trhu outdoorovej reklamy očakáva stagnáciu.

Spoločnosť v prvom štvrťroku vstúpila na český trh, keď prostredníctvom účelovo založenej firmy JOJ Media House CZ kúpila skupinu BigBoard Praha. Tá je pritom lídrom na trhu outdoorovej reklamy v Českej republike, kde disponuje 48-percentným podielom. Cena transakcie sa podľa portálu E15 pohybovala v desiatkach mil. eur, pričom financovaná bola najmä z cudzích zdrojov. „BigBoard Praha sa stal jednoznačnou jednotkou na českom trhu outdoorovej reklamy po akvizícii ďalšej významnej outdoorovej spoločnosti Czech Outdoor (predtým News Outdoor), začiatkom roka 2012,“ uvádza sa vo finančnej správe.

JOJ Media House kúpila v apríli tohto roku prostredníctvom skupiny BigBoard Slovensko, ktorá patrí do jej investičného portfólia, 80-percentný podiel v spoločnosti Media representative. Akvizíciou spoločnosti Media representative získava skupina BigBoard Slovensko do svojho portfólia aj obchodné aktivity spoločnosti F&P Media. Okrem štandardných formátov vonkajšej reklamy BigBoard Slovensko touto akvizíciou rozširuje portfólio aj o špeciálne projekty.

JOJ Media House v závere minulého roka vydala prostredníctvom J&T Banky emisiu dlhopisov v hodnote 25 mil. eur.

Súvisiace články

Aktuálne správy