Slovenskí sporitelia sú nároční, financie chcú mať pod kontrolou

Bratislava 1. apríla (TASR) – Kým našim českým susedom najviac záleží na výnosnosti penzijných fondov, Slováci si okrem toho potrpia aj na starostlivosť a komunikáciu zo strany doplnkových dôchodkových spoločností (DDS). Vyplýva to z výsledkov decembrového prieskumu firmy Ipsos, ktorý mapoval úroveň služieb týchto spoločností.
Najnovšie trendy nasvedčujú tomu, že slovenskí klienti DDS chcú mať svoje financie a investície pod kontrolou a záleží im na tom, čo sa s ich peniazmi deje. V porovnaní s obyvateľmi Českej republiky, slovenskí klienti vo vyššej miere vyžadujú od spoločnosti lepšiu informovanosť.
Prieskum ukázal, že viac než polovica (55 %) Slovákov je spokojných s doplnkovým dôchodkovým sporením, ktoré majú uzavreté. V rebríčku spoločností sa na popredných miestach umiestnili ING Tatry-sympatia, d.d.s. a AXA d.d.s., ktoré majú rovnaké hodnotenie spokojných a nespokojných klientov.
Slováci vnímajú ako ideálne, keď ich DDS kontaktuje aspoň raz ročne a spoločne s nimi reviduje existujúcu zmluvu. "Pravidelný kontakt s finančnou inštitúciou považujú klienti za prioritnú súčasť kvalitného, klientskeho servisu. Ak ich finančná inštitúcia proaktívne kontaktuje, je to pre nich signál, že pre ňu nie sú len číslom, ale osobou, ktorá je pre nich významná. A to si vážia," vysvetlil Michal Drobník z výskumnej agentúry Ipsos.

Súvisiace články

Aktuálne správy