Heineken zvyšuje cenu piva od marca o 2,5 percenta

Pivovarnícka spoločnosť Heineken Slovensko zvyšuje cenu piva pre nárast vstupných nákladov na jeho výrobu, najmä energií a základných surovín. Zvýšenie ceny piva sa podľa spoločnosti prejaví v zvýšení ceny piva pre spotrebiteľa v priemere o jeden cent na pol litra piva.

Spoločnosť Heineken Slovensko zvyšuje od 1. marca cenu svojich pív v priemere o 2,5 %. Pivovarnícka firma tak reaguje na nárast vstupných nákladov na výrobu piva, predovšetkým energií a základných surovín, pričom rast ceny je nižší ako úroveň inflácie, ktorá v minulom roku dosiahla 3,9 %. Zmena sa podľa spoločnosti prejaví v zvýšení ceny piva pre spotrebiteľa v priemere o jeden cent na pol litra piva.

„Spoločnosť Heineken Slovensko úpravou svojich cien reaguje na rast fixných aj variabilných nákladov potrebných pre výrobu piva. Cena jačmeňa ako základnej suroviny vzrástla medziročne o 17 %, výrazne vzrástli ceny energií ako aj pohonných hmôt. Dopad zvýšených nákladov na cenu piva sme sa snažili udržať na čo najnižšej úrovni a naši konzumenti ho pocítia v značne nižšej miere, ako je miera inflácie za rok 2011,“ uviedla generálna riaditeľka spoločnosti Heineken Slovensko Door Plantenga. Podľa údajov Štatistického úradu SR ročná miera inflácie za rok 2011 dosiahla úroveň 3,9 %.

Spoločnosť Heineken Slovensko, a.s. Hurbanovo pôsobí na slovenskom trhu už 13 rokov. Predmetom jej činnosti je výroba piva, sladu, nealkoholických nápojov a veľkoobchod so sladovníckym jačmeňom. Trhový podiel spoločnosti na slovenskom trhu predstavuje takmer 45 %. Heineken Slovensko vybudovalo v Hurbanove najväčšiu sladovňu v strednej a východnej Európe. Celkové investície firmy dosiahli výšku približne 216 mil. eur. Heineken Slovensko je súčasťou pivovarníckej skupiny Heineken N.V.

Súvisiace články

Aktuálne správy