H&M zaznamenal v 1. kvartáli 2016/17 pokles zisku

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 1. kvartáli svojho finančného roka 2016/17 pokles zisku, aj keď menší, ako mu predpovedali analytici.

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 1. kvartáli svojho finančného roka 2016/17 pokles zisku, aj keď menší, ako mu predpovedali analytici. Dôvodom bol slabší rast tržieb pod tlakom konkurencie.
Vedenie reťazca uviedlo, že podmienky na väčšine jeho kľúčových trhov v západnej a južnej Európe, a tiež v USA, sú náročné, čo sa odrazilo na tržbách. H&M chce preto investovať do nových logistických riešení a optimalizácie predajní. Chystá zmeny v portfóliu obchodov, pričom sa sústredí na trhy, na ktorých nedosahuje dostatočne dobré výsledky. Zváži pritom zatvorenie niektorých obchodov a naopak otvorenie ďalších na iných miestach. A zároveň pracuje na novej modernejšej verzii predajní.
Čistý zisk H&M za tri mesiace do konca februára 2017 klesol na 2,46 miliardy švédskych korún (257,58 milióna eur) z 2,55 miliardy SEK v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici však očakávali ešte slabší výsledok, a to pokles zisku na 2,34 miliardy SEK.
Zisk H&M pred zdanením sa v sledovanom období znížil na 3,21 miliardy SEK zo 3,33 miliardy SEK pred rokom.
Tržby spoločnosti, vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH), sa v období december-február zvýšili o 7 % na 54,37 miliardy SEK z 50,62 miliardy SEK. A tržby bez DPH stúpli o 8 % na 46,99 miliardy SEK.

Súvisiace články

Aktuálne správy