Výrobca dehydratovaných potravín plánuje na jeseň expandovať na americký trh

Potravinársky podnik Nestlé Slovensko, s.r.o., vlani dosiahol tržby vo výške 162,25 milióna eur, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom nárast o štyri percentá, zisk mu medziročne klesol o 21 percent, na asi 7,29 milióna eur. Vyplýva to z účtovnej uzávierky spoločnosti za rok 2015.
Ešte v tomto roku plánuje závod spoločnosti so sídlom v Prievidzi expandovať na nový trh. „Dnes sme, dá sa povedať, celoeurópsky výrobca, vyrábame i pre niekoľko krajín mimo Európy a ten nový trh, pre ktorý by sme mali začať vyrábať na jeseň, sú Spojené štáty americké,“ povedal dnes pre TASR riaditeľ prievidzského závodu Michal Růžek. Konkretizoval, že pôjde o rozšírenie súčasného portfólia závodu o výrobu pre nový trh.
Materská firma slovenskej firmy Nestlé S.A. je medzinárodnou potravinárskou spoločnosťou, ktorá vznikla v roku 1866 vo Vevey vo Švajčiarsku, kde dodnes sídli jej ústredie. Má prevádzky vo viac ako 100 štátoch, 480 výrobných závodov, viac ako 270.000 zamestnancov. Asi 80 % produkcie prievidzského závodu, ktorá zahŕňa 600 druhov výrobkov, je určenej na export. Jej ročný objem výroby predstavuje približne 18.000 ton produktov. V súčasnosti spoločnosť v Prievidzi zamestnáva približne 545 ľudí. Základné imanie Nestlé Slovensko predstavuje 13.277.568 eur.

Súvisiace články

Aktuálne správy