Prieskum: Slovákom kola chutí, ročne za ňu utratia viac než 60 miliónov eur

, Nielsen;pepsico Foto: SITA/AP

Kolovým nápojom sa na Slovensku darí, tvoria až 60% z celkového objemu predaných sýtených limonád. Dokazuje to aj prieskum, podľa ktorého si takmer 30 % opýtaných zakúpi kolový nápoj niekoľkokrát do mesiaca.

Podľa údajov spoločnosti Nielsen sa vlani predalo v tuzemských obchodoch viac než 1,3 milióna hektolitrov (predajne s potravinami a zmiešaným tovarom okrem Metra),Oproti predchádzajúcemu roku ide o nárast o 4,3 %. V porovnaní s ostatnými sýtenými ochutenými nápojmi tak vedú prím aj s ohľadom na čiastku, ktorú za ne ľudia každý rok utrácajú. Tá v minulom roku narástla dokonca až na 60,5 milióna EUR.

„Najvyššie objemy predaja kolových nápojov sú zaznamenávané tradične počas Vianoc, Veľkej noci a letných mesiacov. Najmä minuloročné tropické teploty počas leta sa pričinili o značný nárast predaja kolových nápojov,“ doplnila Mária Hukelová zo spoločnosti Nielsen.

Ako dokazujú výsledky prieskumu pre spoločnosť PepsiCo, Slováci nakupujú kolové nápoje najčastejšie niekoľkokrát za mesiac (24,3 %), jedenkrát týždenne (24 %), časť respondentov (18 %) ich kupuje iba príležitostne. Výsledky ďalej ukázali, že takmer polovica opýtaných (47,7 %) považuje konzumáciu týchto nápojov ako súčasť ich bežného života bez ohľadu na výnimočnú príležitosť a 44 % respondentov si kolový nápoj zakúpi z dôvodu usporiadania oslavy či inej spoločenskej udalosti.

Projekt s názvom Taste Challenge mal v USA premiéru pred viac ako 40. Rokmi. Tento rok sa historicky prvý krát prenesie aj na Slovensko a do susednej Českej republiky. Ľudia budú na 30 miestach Slovenska rozhodovať v tradičnom „slepom teste“, ktorý z kolových nápojov globálnych značiek im chutí viac. „Predpokladáme, že sa do porovnávania chuti kolových nápojov u nás zapojí niekoľko desiatok tisíc účastníkov. V minulom roku testovala verejnosť chuť týchto nápojov napríklad v Poľsku, kde svoj názor vyjadrilo približne 140 000 ľudí,“ uviedol Josef Neumann, generálny riaditeľ PepsiCo SR, ČR a Pobaltie s tým, že do domácej verzie „Taste Challenge“ spoločnosť investuje niekoľko stoviek tisíc EUR.

Súvisiace články

Aktuálne správy