V regáloch obchodných reťazcov je 21 % výrobkov privátnych značiek

V regáloch obchodných reťazcov na Slovensku je 21 % výrobkov privátnych značiek. Ide o výrobky, ktoré majú logo daného reťazca, alebo sú pod značkou, ktorú reťazec považuje za svoju. V porovnaní s minulým rokom sa ich podiel zvýšil o 2 percentuálne body, keďže vtedy dosiahol 19 %.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý bol robený pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS). „Z nášho pohľadu nárast týchto privátnych neznačkových výrobkov nie je dobrou správou ani pre ekonomiku Slovenska, ani pre spotrebiteľa,“ konštatoval na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave prezident PKS Daniel Poturnay.
Spotrebiteľ totiž podľa neho nevníma na obale, kto je výrobcom a nevšimne si zmenu výrobku. „Privátna značka je takisto v rozpore s naším záujmom o to, aby spotrebiteľ nedostával na stôl unifikované potraviny, ale aby bola zachovaná čo najväčšia pestrosť potravín,“ dodal Poturnay. Preto si myslí, že zákazková výroba potravín vo forme privátnych značiek nemôže by garantom budovania stabilnej bázy kvalitných potravín. „Tým môžu byť iba tradiční výrobcovia, ktorým záleží na dlhodobo budovanej dôvere spotrebiteľa a ich značke,“ opísal prezident PKS.
Podľa prieskumu je pritom najviac privátnych značiek zastúpených v mlieku, mäsových výrobkoch či konzervovaných produktoch. Naopak, najmenej ich je v kategóriách víno, liehoviny, destiláty a pivo.
Čo sa týka jednotlivých obchodných reťazcov, najviac privátnych značiek má v regáloch reťazec Lidl, a to 54 %, za ním nasleduje Kaufland s 21 % a COOP Jednota s 18 %. Naopak, najmenší podiel výrobkov privátnych značiek má reťazec Metro, a to 11 %. Prieskum uskutočnila agentúra v období od 1. marca do 23. marca tohto roku v 360 predajniach siedmich obchodných reťazcov po celom Slovensku.

Súvisiace články

Aktuálne správy