Nápad za milión: Firma, ktorá zasiela správy napísané na zemiakoch, zarobí mesačne pekný balík

, quartz Foto: Potato Parcel

Časy sa menia. Ten kto dnes využíva služby tradičnej pošty, akoby si nakupoval hudbu na zastaraných CD nosičoch. Trend je už úplne inde, dnes je v kurze zemiaková pošta.

V máji 2015 sa vtedy 24-ročný muž menom Alex Craig pustil do netradičného  podnikania. V Dallase začal posielať správami popísané zemiaky, kus za 8 až 10 dolárov. Jeho priateľka mu povedala, že to bol "najhlúpejší nápad, aký kedy dostal," ale počas dvoch dní mu zemiaková pošta dokázala zarobiť 2000 dolárov.

O päť mesiacov neskôr Craig predal svoju firmu Bay Area podnikateľovi Riadovi Bekhitovi za 40 000 dolárov. Zemiaková pošta má dnes sídlo v San Bruno, Kalifornii, nakupuje červené zemiaky z miestnych obchodov s potravinami na ktoré píše objednané správy gélovým perom. Vo februári vykázala zisk z predaja vo výške 25 000 dolárov, čo je zatiaľ rekordné číslo. "Naša investícia sa nám vrátila späť v priebehu niekoľkých mesiacov," hovorí Bekhit pre portál Quartz. "Je to niečo, čo vyvolá prekvapenie pri otvorení balíčka, niečo, na čo ľudia nezabudnú."

Tržby sa od nákupu spoločnosti Bekhitom zdvojnásobili aj vďaka inováciám. Medzi nové produkty patria napríklad zemiaky s obrázkom tváre, alebo zemiakové pohľadnice, presnejšie pohľadnice nalepené na zemiaky a ďalšie vyvhytávky s jednoznačnou tematikou ako je uhoľný čierny zemiak, či zemiak, ktorý vyzerá ako tekvica. Na prekvapenie, žiaden zemiak vo forme srdca sa na Valentína neposielal. Ale február bol aj bez toho dosť silný mesiac, tržby za prvých 12 dní prekročili tisíc dolárov denne, hovorí Bekhit.

Bekhit sníva o globálnej expanzii, na začiatok mu stačí, ak sa jeho zemiakové podnikanie rozšíri vo Veľkej Británii, Kanade a Austrálii. V Európe sa služba poskytuje za 12 eur. Globálne rozšírenie zrejme nebude až tak náročné, pri odosielaní zemiakov by nemali byť žiadne prekážky, hoci už dnes mu vrásky na čele robí napríklad porušenie duševného vlastníctva, alebo odstavenie konkurencie. Na trhu sa totiž objavili aj ďalší hráči, ktorí nápad pravdepodobne iba okopírovali, patria k nim napríklad Mystery Potato, Mail a Spud, a Potato in the Post.

"Potato Parcel je originál… Konkurencia ani zďaleka negeneruje takú webovú prevádzku ako my," argumentuje Bekhit. A nikto nevnáša do biznisu inovácie. "Nikto z nich neponúka zemiaky s obrázkami," uzatvára.

Súvisiace články

Aktuálne správy