Trasu D1 Senec – Horná Streda bude opravovať Doprastav

Národná diaľničná spoločnosť predpokladá na opravy vozoviek diaľnice D1 v pôsobnosti strediska správy a údržby v Trnave počas štyroch rokov vynaložiť najviac 5,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Doprastav vo verejnej súťaži navrhol cenu 5,36 mil. eur. Most Podtureň na úseku D1 Liptovský Ján - Liptovský Hrádok opraví spoločnosť Swietelsky-Slovakia za 2,89 mil. eur.

Opravy vozoviek diaľnice D1 v pôsobnosti strediska správy a údržby v Trnave bude zabezpečovať spoločnosť Doprastav, a.s. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) predpokladá na tieto práce počas štyroch rokov vynaložiť najviac 5,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (6,6 mil. eur vrátane dane). Ako vyplýva z výsledku verejnej súťaže, zverejnenej vlani v auguste, ponuku predložilo sedem uchádzačov. Veľkoplošné a lokálne opravy sa týkajú úsekov D1 na trase Senec – Trnava – Hlohovec – Piešťany – Horná Streda v dĺžke 61 kilometrov.

Doprastav podľa zápisnice z otvárania ponúk v súťaži navrhol najnižšiu cenu – 5,36 mil. eur bez dane. Spoločnosť Cesty Nitra, a.s. predložila ponuku 5,39 mil. eur, Eurovia SK, a.s. 5,43 mil. eur, združenie v zložení Metrostav, a.s. Praha – Metrostav Slovakia, a.s. takmer 6,15 mil. eur, Strabag, s. r. o. 6,15 mil. eur, Alpine Slovakia, spol. s r. o. 6,35 mil. eur a Skanska SK, a.s. 6,39 mil. eur bez dane. Predpokladaná cena bola 5,5 mil. eur bez dane.

Diaľničiari vybrali za zhotoviteľa opravy pravého a ľavého mosta Podtureň na severnej časti D1 Liptovský Ján – Liptovský Hrádok spoločnosť Swietelsky-Slovakia, spol. s r. o. Tá navrhla najnižšiu cenu 2,89 mil. eur bez dane (3,47 mil. eur s daňou), ponuku predložilo spolu jedenásť uchádzačov. Ďalšie ponuky boli v rozsahu od 3 mil. eur do 5 mil. eur bez dane. Vyplýva to z vyhodnotenia výzvy vyhlásenej v septembri minulého roka. Predpokladaná cena opravy mosta bola 4,33 mil. eur bez dane.

Opravu mosta Podtureň rozdelila NDS na tri časti v celkovom trvaní 42 týždňov. Oprava pravého mosta je naplánovaná na dve fázy v dĺžke osemnásť a trinásť týždňov od začatia vykonávania prác a tretia fáza opravy na ľavom moste má trvať jedenásť týždňov. Viadukt Podtureň je dlhý 1 035 metrov, vedie ponad rieku Váh, železničnú trať a obce Uhorská Ves a Podtureň v okrese Liptovský Mikuláš. Úsek D1 Liptovský Ján – Liptovský Hrádok v dĺžke 5,1 kilometra bol odovzdaný do užívania v decembri 1983. Výstavba tohto úseku trvala viac ako osem a pol roka od apríla 1975, zhotoviteľom bol vtedajší národný podnik Inžinierske stavby z Košíc. Súčasťou úseku je osem mostov.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. vznikla 1. februára 2005 na základe zákona. Jej 100-percentným vlastníkom je štát, v mene ktorého koná Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť eviduje základné imanie takmer 3,145 mld. eur. K hlavným činnostiam spoločnosti patrí prevádzka, opravy, údržba a výstavba diaľnic a rýchlostných ciest.

Súvisiace články

Aktuálne správy