Tržby Alibaby za prvých 12 hodín nákupného festivalu dosiahli vlaňajšiu úroveň

Čínsky internetový obchod Alibaba oznámil, že jeho tržby za prvých 12 hodín dnešného nákupného festivalu, tzv. Singles‘ Day, už prekonali celkový vlaňajší obrat 9,3 miliardy USD (8,68 miliardy eur). Informovala o tom agentúra Reuters.
Alibaba už šiesty rok organizuje vždy 11. novembra na svojich platformách nákupný festival 11.11. Shopping Festival, ktorý je označovaný ako Singles‘ Day, teda Deň slobodných.
Odborníci vzhľadom na doterajší vývoj predaja odhadujú, že tržby Alibaby za celých 24 hodín Singles‘ Day by sa mohli tento rok vyšplhať na 13,8 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o zhruba 50 %.
Aj druhý najväčší čínsky internetový obchod JD.com Inc, hlavný rival Alibaby na domácom trhu, oznámil, že jeho predaj za prvých 12 hodín dosiahol vlaňajšiu úroveň. Konkrétne čísla však nezverejnil.
Spoločnosť Alibaba zaviedla 24-hodinový nákupný festival v roku 2009, aby zvýšila svoj odbyt v tejto časti roka, ktorá je v Číne z hľadiska maloobchodného predaja slabou sezónou. V prvom roku (2009) sa do akcie zapojilo len 27 obchodníkov. Ale postupne sa festival rozšíril do celého sveta a vlani už nákupný festival prilákal klientov z viac ako 200 krajín.
Ekonómovia tento rok pozorne sledujú priebeh nákupného festivalu najmä na domácom čínskom trhu. Je pre nich dôležitým ukazovateľom vývoja spotrebiteľských výdavkov v druhej najväčšej svetovej ekonomike, ktoré po dekádach prudkého rastu začína spomaľovať. Motorom hospodárskeho rastu Číny bol totiž donedávna najmä na vývoz a vláda v Pekingu by chcela, aby teraz štafetu prevzala domáca spotreba.

Súvisiace články

Aktuálne správy