TSS Grade: Medializovaná suma dva milióny eur je nepravdivá informácia

Spoločnosť TSS Grade nemá voči Euro Continental Building (ECB) záväzky alebo faktúry po lehote splatnosti. Medializovaná suma dva milióny eur je nepravdivá informácia. Uviedla to firma v reakcii na vyhlásenie ECB, že eviduje pohľadávky vo výške asi dvoch miliónov eur v súvislosti s modernizáciou tratí na severozápade Slovenska.

"Spoločnosť TSS Grade uhradí podľa zmluvy o dielo Euro Continental Buildingu tzv. zádržné, ktoré je štandardným nástrojom zmluvných strán na preverenie kvality vecného plnenia podľa zmluvy o dielo, aby sa prípadné nedostatky kontrolovaných a realizovaných prác na stavbe odstránili. Zádržné je vo výške 59.612 eur," vyčíslila TSS Grade vo svojom stanovisku. Ako ďalej tvrdí, voči svojim subdodávateľom i voči Železniciam SR (ŽSR), ktoré sú investorom projektu, si riadne plní záväzky a postupuje podľa platných zmlúv o dielo.

"Napriek skutočnosti, že ide o obchodné vzťahy dvoch súkromných spoločností, do ktorých štát nemôže zasahovať, sa ŽSR zaujímali o finančné vzťahy svojich dodávateľov a ich subdodávateľov. Podľa informácií, ktoré majú ŽSR k dispozícii, má dnes ECB voči spoločnostiam OHL a TSS Grade dokopy pohľadávku v sume približne 70. 000 eur. Ide o štandardné zádržné, ktoré bude uhradené, keď firmy preberú práce v požadovanej kvalite. Ďalších asi 330.000 eur sú práce, ohľadom ktorých sa vedú spory alebo zmenové konania," uviedol v reakcii Odbor komunikácie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Rezort zároveň vyzval všetky strany, aby si navzájom predložili dokumenty, na základe ktorých bude možné tieto spory uzatvoriť. "Čo sa týka sumy dva milióny eur, o ktorej hovorí spoločnosť ECB, tak ŽSR od svojich hlavných dodávateľov nemá žiadne informácie, ktoré by identifikovali nezaplatené práce v tejto sume. Vyzvali sme preto spoločnosť ECB, aby detailný zoznam prác, spolu s vyčíslenou sumou, ktorú si nárokuje, poslali nielen spoločnosti TSS Grade, ale aj nezávislému stavebnému dozoru, aby aj ŽSR mali k týmto informáciám prístup," dodalo ministerstvo.

Ako pred časom uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková, ECB nie je a nikdy nebola zmluvným partnerom železníc. ŽSR podľa jej slov nevstupujú do zmluvných vzťahov zhotoviteľa so svojimi dodávateľmi. Železnice však za všetky práce zaplatili v plnej výške zmluvnému partnerovi – Združeniu pod Brezinou. "Stavebný úrad vydal právoplatné predčasné užívanie na predmetné objekty. Čo sa týka užívania objektov, všetko je v súlade so stavebným zákonom," dodala hovorkyňa.

Trenčianska spoločnosť ECB od roku 2012 uskutočňovala práce na modernizácii troch úsekov koľajníc, a to zo Zlatoviec po Trenčiansku Teplú, z Beluše po Púchov a z Považskej Teplej po Bytču. Pre údajné neplatenie za práce a porušovanie zmluvných povinností od generálneho dodávateľa nakoniec odstúpila od zmluvy na ich vybudovanie. Pohľadávky má evidovať v súvislosti s vykonanými, no doposiaľ nezaplatenými prácami, ktoré na stavbách realizovala. Zároveň tvrdí, že ŽSR, ktoré boli investorom stavieb, ich neoprávnene užívajú, keďže im ich neodovzdala ani neumožnila objednávateľom s nimi nakladať. ECB dlhuje ďalším asi 30 spoločnostiam, ktoré jej s modernizáciou tratí pomáhali. Taktiež svojim zamestnancom, ktorým nevyplatila niekoľko mesačných miezd. Celkovo má byť takto zasiahnutých viac ako 100 ľudí.

Firma vlani vykázala stratu viac ako pol milióna eur, jej tržby pritom v roku 2014 narástli o 226 % na 2,6 milióna eur. Konkurzné konanie voči firme začal Okresný súd Bratislava I. koncom októbra, a to na základe návrhu jej veriteľa TSS Grade. Návrh na konkurz je podľa TSS Grade zákonný spôsob, aby sa potvrdili či vyvrátili uvádzané argumenty zmluvných dodávateľských vzťahov.

Súvisiace články

Aktuálne správy