Dôvera nemeckých spotrebiteľov klesla tretí mesiac v rade

K zhoršeniu dôvery prispeli podľa agentúry GfK najmä obavy o pracovné miesta v dôsledku aktuálnej utečeneckej krízy

Dôvera nemeckých spotrebiteľov klesla tretí mesiac v rade. Vyplýva to z prieskumu zameraného do budúcnosti, o ktorom informovala v stredu agentúra GfK. Jej index spotrebiteľskej dôvery pre november klesol na 9,4 bodu z predchádzajúcej úrovne 9,6 bodu a dostal sa najnižšie od februára. K zhoršeniu dôvery prispeli najmä obavy o pracovné miesta v dôsledku aktuálnej utečeneckej krízy, uviedol analytik GfK Rolf Buerkl.

Vedľajší index očakávaného vývoja ekonomiky klesol na mínus 2,9 bodu z úrovne 6,4 bodu. Do záporných hodnôt sa prepadol prvýkrát od mája 2013. „Zhoršujúci sa trend výhľadu ekonomiky ide ruka v ruke s obavou, ktorú pociťuje veľa nemeckých občanov, že situácia na trhu práce sa v najbližších mesiacoch zhorší,“ uviedol Buerkl. V skupine respondentov, ktorí očakávajú nárast nezamestnanosti, označilo až 70 % za hlavný zdroj svojich obáv utečeneckú krízu, dodal analytik.

Nemecká vláda očakáva, že v rámci najväčšej utečeneckej krízy, aká postihla Európu od skončenia druhej svetovej vojny, krajina tento rok prijme 800 tisíc až jeden milión nových imigrantov.

Súvisiace články

Aktuálne správy