Sila Oprah Winfreyovej: Kúpila podiel vo firme, cena akcií sa takmer zdvojnásobila

, marketwatch Foto: SITA

Televízna osobnosť oznámila, že vytvára partnerstvo s Weight Watchers International, kde kupuje 10 % podiel. Winfrey tým získala aj miesto v dozornej rade. Spoločnosť Weight Watchers sa zaoberá poskytovaním programov pre zákazníkov bojujúcich s nadváhou. Trhová kapitalizácia spoločnosti dosahuje 630 miliónov dolárov.

Slávna americká moderátorka zaplatila za 10 % podiel v spoločnosti 43,2 milióna dolárov, súčasťou dohody sú aj opcie na nákup ďalších 5 % podielu.

Inými slovami Oprah si pripísala zisk vo výške viac ako 50 miliónov dolárov za čas, aký potrebujete na dopitie svojej rannej kávy. Pekná práca.

Podľa podmienok zmluvy sa Oprah spája s Weight Watchers na najmenej päť rokov. Bude schvaľovať produkty aj program. Weight Watchers bola v prehlbujúcej sa kríze niekoľko rokov. Akcie vyvrcholili v roku 2011 pri cene 80 dolárov za kus. Minulý týždeň to bolo pod 7 dolárov. Weight Watchers jednoducho nestihol nástup mobilných fitnes zariadení ako sú náramky na počítanie kalórií a aplikácie pre inteligentné telefóny. Spoločnosť neskoro pochopila silu hrozby, ktorú pre tento segment podnikania predstavujú mobilné technológie.

Ak ale niekto môže zachrániť Weight Watchers, tak by to mala byť Oprah. Nikto nemá väčší vplyv medzi adeptmi na zhadzovanie prebytočných kíl, najmä u žien. Oprah sama týmto bojom prešla v priebehu niekoľkých rokov.

"Čo táto spolupráca prináša je bezprecedentná úroveň odhodlania a dôveryhodnosti, ktorú sme doteraz pri spojeniach s clebritami nevideli," vyhlásil R. J. Hottovy, analytik spoločnosti Morningstar. Bude to ale stačiť na záchranu firmy? Čas ukáže. Je ťažké predpovedať, ako môže niekto v tomto odvetví vo veku aplikácií a internetu získať skutočnú konkurenčnú výhodu.

Weight Watchers mali vynikajúci systém pre počítanie kalórií pomocou "bodov." Jeden bod za každých 70 kalórií, a jeden bod za každé štyri gramy nasýtených tukov. Počet bodov, ktoré ste mohli „zjesť“ každý deň a každý týždeň, závisel od veku, pohlavia a hmotnosti. Bodový systém úspešne pomáhal ľuďom chudnúť, aj keď šlo o skutočne zjednodušený spôsob, ako sledovať príjem kalórií. Žiaden iný diétny systém nefungoval tak dobre. Problém však je, že žijeme v ére internetu, každý si môže zvoliť systém bez nutnosti platenia firme Weight Watchers. Spoločnosť sa snažila zmeniť bodový systém na zložitejší, ale nezdá sa, že by jej to nejak pomohlo.

Weight Watchers usporadúvajú týždenné stretnutia pre platiacich členov, ktorí bojujú s nadváhou za účasti profesionálneho vedenia a poradenstva. Ale od roku 2008 sa počet ľudí, ktorí navštevujú týždenné stretnutia po celom svete scvrkol takmer na polovicu, z 1,4 milióna na 800 000. Prevádzkové náklady tým klesli zo 400 milión dolárov v roku 2011 na 230 miliónov v minulom roku. Vlastné imanie spoločnosti sa oceňuje na približne 700 miliónov, ale to zahŕňa asi 2,5 miliárd dolárov čistého dlhu.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy