Poštový ombudsman Jasovský bude vybavovať sťažnosti ľudí

Zákazníci štátnej Slovenskej pošty sa môžu obrátiť na poštového ombudsmana, ak nie sú nespokojní s riešením svojich reklamácií, sťažností a podnetov na kvalitu služieb, alebo majú pochybnosti o ich vybavení.

Úlohou novovymenovaného poštového ombudsmana Jána Jasovského, predošlého predsedu Najvyššieho kontrolného úradu SR (NKÚ), je najmä prijímať a vybavovať podania zákazníkov Slovenskej pošty, a. s. Tí sa môžu na neho obracať, ak nie sú spokojní s riešením svojich reklamácií, sťažností a podnetov na kvalitu služieb, alebo majú pochybnosti o ich vybavení. "Poštový ombudsman preverí takéto podania zákazníkov Slovenskej pošty, najmä, či nedošlo v procese vybavovania reklamácií, sťažností, prípadne podnetov k pochybeniu alebo k nesprávnemu postupu zo strany organizačných útvarov, ktoré má Slovenská pošta na tento účel zriadené, a tiež či je na tieto účely správne nastavená vnútropodniková legislatíva," potvrdila pre agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová.

 

Ak poštový ombudsman zistí pochybenie v prešetrovaní podaní zákazníkov na kvalitu poskytovaných služieb, predloží predstavenstvu Slovenskej pošty návrhy na zmenu rozhodnutia o náhrade škody či o spôsobe mimosúdneho urovnania sporu. Predstavenstvu má tiež predkladať návrhy zmien pri vybavovaní reklamácií a sťažností zákazníkov vrátane zmien reklamačného poriadku, poštových a ostatných obchodných podmienok, poštovej licencie a interných dokumentov spoločnosti. "Hlavnou podmienkou činnosti poštového ombudsmana je vykonávanie svojej činnosti nezávisle, nestranne, dôsledne a s náležitou odbornou starostlivosťou. Na zvýraznenie nezávislosti a nestrannosti poštového ombudsmana bol tento inštitút organizačne začlenený do podriadenosti priamo štatutárnemu orgánu a teda za svoju činnosť zodpovedá predstavenstvu Slovenskej pošty," uviedla Pondelová. Pošta zdôvodnila zriadenie pozície poštového ombudsmana aj tým, že už funguje napríklad v Českej republike, Rakúsku, Kanade či Austrálii. Austrálska pošta využíva tento inštitút už od roku 1976.

Spoločnosť zriadila miesto poštového ombudsmana ešte v prvom polroku a Jasovského vybrala cez výberové konanie po vypočutí uchádzačov z radov zamestnancov. Funkciu vykonáva od 1. októbra a má jedného podriadeného. Pošta o vymenovaní ombudsmana oficiálne najprv neinformovala, spravila tak, až keď sa o prípad začali zaujímať médiá. Tento týždeň o tom informoval napríklad denník Sme.

Jasovský bude za funkciu poštového ombudsmana dostávať mzdu 1 800 eur mesačne. Je to 2,5-násobne viac ako priemerná mzda zamestnancov Slovenskej pošty. Interným zamestnancom štátnej poštovej spoločnosti je už od roku 1970. V roku 1997 bol dlhodobo uvoľnený na výkon verejnej funkcie, jeho pracovný pomer v pošte naďalej trval a podľa zákona nemohol byť ukončený. Jasovský (66 rokov) bol v minulosti riaditeľom Slovenskej pošty od decembra 1995 do apríla 1997, ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií od apríla 1997 do októbra 1998 na konci poslednej vlády Vladimíra Mečiara. Neskôr bol poslancom parlamentu za ĽS-HZDS do februára 2005 a následne desať rokov predsedom NKÚ do mája 2015, z toho tri roky nadsluhoval.

Súvisiace články

Aktuálne správy