Unilever dosiahol v 3. kvartáli vyššie, ako očakávané tržby

Britsko-holandský výrobca spotrebiteľského tovaru Unilever v 3. štvrťroku 2015 prekvapil trhy. Jeho tržby totiž vzrástli viac, ako očakávali. Vďačí za to lepším výsledkom z Číny, pokračujúcemu rastu predaja v Latinskej Amerike, a tiež priaznivým kurzovým vplyvom. Informovali o tom agentúry Reuters, Bloomberg a RTTNews.
Presnejšie, celkový globálny obrat Unileveru, a to vrátane pozitívneho vplyvu menových kurzov, sa za tri mesiace do konca septembra 2015 zvýšil o 9,4 % na 13,4 miliardy eur z 12,24 miliardy eur v rovnakom období vlani.
Takzvané základné tržby koncernu pritom v 3. kvartáli vzrástli medziročne o 5,7 %, najstrmšie za takmer tri roky. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters odhadovali, že stúpnu v priemere o 3,9 %. Objem predaja sa v období júl-september zvýšil o 4,1 % a jeho ceny vzrástli o 1,5 %. Na rozvíjajúcich sa trhoch zaznamenal Unilever v 3. štvrťroku rast základných tržieb o 8,4 %, objemu predaja o 4,8 % a cien o 3,5 %.
Koncern, ktorý vyrába približne 400 značiek spotrebného tovaru od polievok Knorr, cez čaje Lipton, či mrazené pochúťky Magnum Gold a Cornetto po mydlá Dove a ďalšie kozmetické a čistiace prostriedky však zároveň upozornil, že dopyt na kľúčových trhoch je „krehký“. Mnohé rozvíjajúce sa ekonomiky totiž spomaľujú a ich meny oslabujú.
Unilever dodal, že jeho tržby v Latinskej Amerike a v Číne v 3. kvartáli stúpli o dvojciferné číslo. Koncern generuje približne 59 % tržieb na rozvíjajúcich sa trhoch.
Aj na vyspelých trhoch zaznamenal Unilever v sledovanom období rast z hľadiska objemu aj obratu, ale nie taký, ako na transformujúcich sa trhoch.

Súvisiace články

Aktuálne správy