Hodnota značky Slovenska v rebríčku Brand Finance klesla

Britská konzultačná spoločnosť Brand Finance v tomto roku značku Slovenska ocenila na 59 mld. USD, čo je pokles o 9 % z vlaňajších 65 mld. USD. Slovensko je podľa hodnoty značky na 60. mieste vo svete.

Hodnota značky Slovenskej republiky v rebríčku, ktorý každoročne zostavuje britská konzultačná spoločnosť Brand Finance, v tomto roku klesla na 60. miesto z vlaňajšieho 57. miesta. Značka štátu podľa spoločnosti podporuje prílev investícií, zvýhodňuje export krajiny a láka turistov. Značku Slovenska v tomto roku Brand Finance ocenila na 59 mld. USD, čo je menej o 9 % oproti vlaňajším 65 mld. USD. Najhodnotnejšia je podľa firmy, ktorá rebríček zverejnila na svojej internetovej stránke, značka USA. Ocenila ju na 19,703 bil. USD, čo je oproti vlaňajšku rast o 2 %.

Po USA majú v tomto roku najvyššiu hodnotu značky Číny, Nemecka, Veľkej Británie a Japonska. Z našich susedov je najhodnotnejšia značka Poľska, ktorá rovnako ako vlani zostala na 20. mieste. Nasleduje Rakúsko, ktoré kleslo na 25. z 22. miesta. Česká republika, ktorá vlani bola na 41. mieste, má teraz 42. najcennejšiu značku. Maďarsko kleslo na 53. z 52. priečky. Ukrajinská značka zaznamenala tohto roku v rámci rebríčka najvýraznejší pád, a to na 68. miesto z 53. pozície.

 

Z hľadiska investícií je podľa tohtoročnej štúdie hodnoty značiek štátov na prvom mieste Singapur, ktorý získal investičné skóre 90,9 bodu z možných 100. Druhou najlepšou krajinou z hľadiska investícií je Švajčiarsko, ktoré má investičné skóre 89,7 bodu, a treťou Hongkong (skóre 88,9 bodu). USA sa umiestnili na deviatom mieste s investičným skóre 82,8 bodu.

(1 EUR = 1,1374 USD)

Súvisiace články

Aktuálne správy