S určovaním neplatičov mýta má vo svete problém 85 % mýtnych firiem

Mnoho firiem zabezpečujúcich výber mýta po celom svete sa v súčasnosti snaží optimalizovať tento výber. Ale iba 15 % firiem je efektívnych pri určovaní majiteľov áut, ktorí za mýto neplatia. Zvyšným 85 % sa nedarí identifikovať každého jedného neplatiča mýta.
Vyplýva to z prieskumu KPMG Toll Benchmarking Study, ktorý sa uskutočnil na konci roka 2014 prostredníctvom osobných rozhovorov so 43 rôznymi súkromnými spoločnosťami a verejnými orgánmi zapojenými do výberu cestného mýta po celom svete.
„Prieskum ukázal, že operátori mýta investujú do výkonnejších informačných technológií práve s cieľom podpory rastu výnosov a efektívnejšieho riadenia ziskovosti,“ uviedol riaditeľ oddelenia manažérskeho poradenstva z KPMG Slovensko Rastislav Nemec.
Až 85 % opýtaných priznalo, že súdne nežalujú neplatičov mýta a 81 % uviedlo, že vyžadujú pomoc polície v prípade, že zastavujú na ceste vodiča, ktorý mýto neuhradil.
Z výsledkov prieskumu tiež vyplýva, že prevádzkovatelia čelia pri výbere mýta niekoľkým významným problémom. Takmer polovica, čiže 47 % respondentov, poukázala na výzvy v oblasti legislatívy a 34 % považuje za problém rastúce náklady na výber mýta.
Hoci sú náklady na výber mýta jedným z hlavných ukazovateľov, ktorý ovplyvňuje prevádzkový zisk, viac ako polovica, teda 58 % respondentov prieskumu sa vyjadrilo, že nemá zdokumentovanú metodiku na dôsledné meranie nákladov.

Súvisiace články

Aktuálne správy