Kráľovské dieťa naštartuje britskú ekonomiku: Ale iba v prípade, že to bude dievča

, CNBC Foto: SITA

Druhé dieťa vojvodu a vojvodkyne z Cambridge, William a Kate, sa narodí každú chvíľu. Niektorí odborníci tvrdia, že jeho narodenie by mohlo byť impulzom pre ekonomiku Veľkej Británie. Ale iba v prípade, že to bude dievčatko.

Presný dátum narodenia nie je známy, ale maloobchodníci sa už dnes chystajú na tučné zárobky. Bristkí bookmakeri berú stávky na to, či to bude chlapec alebo dievča, dievčatko zatiaľ favorizujú.

Práve pohlavie dieťaťa by mohlo byť rozhodujúce, mohlo by spustiť "baby boom" pre britskú ekonomiku. Joshua Bamfield, riaditeľ Britského Centra pre Retail Research, očakáva, že novorodenec by mohol priniesť krátkodobý impulz britskému hospodárstvu asi vo výške 80 miliónov libier. "Myslím, že to bude okamžite pri narodení asi 80 miliónov, ďalších asi 20 – 35 miliónov libier pôjde na suveníry a podobne," povedal Bamfield pre CNBC, aj keď zdôraznil, že rozruch okolo tohto dieťaťa pravdepodobne nedosiahne úroveň Prince Georgea, ktorý sa narodil v júli 2013. "V prípade, že bude pekné počasie… mohli by sme očakávať, že viac peňazí sa minie na jedlo a pitie, pretože ľudia budú organizovať grilovačky," dodal.

Avšak, ak to bude dievča, dlhodobejší vplyv by mohlo byť "pomerne významný." Bamfield argumentoval najmä maloobchodným predajom a módnym priemyslom. "V prípade, že to bude dievča, dokážete si predstaviť, ako ostro bude sledované, čo jej Kate a William oblečú, aké značky budú preferovať," myslí si Bamfield. "Bude stredobodom pozornosti médií v oblasti módy až do veku, kedy začne navštevovať plesy."

To by ale nebolo nič nové, veď j každý outfit vojvodkyne z Cambridge skúmajú médiá po celom svete. Kate sa s podporou britských návrhárov stala niečo ako vyslankyňa krajiny módy. Dokázala posilniť profil, popularitu a predaj niektorých značiek, čomu sa dnes hovorí "Kate efekt."

V čase keď bolo oznámené narodenie prvého kráľovského dieťaťa sa veľké značky hrnuli do sociálnych sietí a snažili sa na seba upozorniť. Podľa odhadov zvýšil prvý kráľovský pôrod maloobchodné tržby o 247 miliónov libier.

Jednou zo spoločností, ktorá využila príležitosť bol aj výrobca luxusných kočíkov Silver Cross. Tieto kočíky používali členovia britskej kráľovskej rodiny v priebehu minulého storočia a vojvodkyňa z Cambridge, narodená ako Kate Middleton, sa rozhodla pokračovať v tejto tradícii so svojím synom.

Obchodníci už ale natoľko optimistickí nie sú. Kráľovské dieťa prinesie podľa nich len skromný nárast tržieb. Očakávajú, že to bude veľká správa pre noviny a magazíny, ale prinesie len skromný rast pre maloobchodníkov. Mnoho obchodníkov sa snaží dostať sa do rozbehnutého vlaku, ale už by to nemalo mať tak veľký rozsah ako naposledy. V skutočnosti má totiž väčšina Britov iné a väčšie starosti ako je sledovanie kráľovského potomka na svet. Pre mnohých to nebude žiaden dôvod na oslavu.

Súvisiace články

Aktuálne správy