Toto nie je skutočný život: Ako môžu inteligentné okuliare pomôcť biznisu

, CNBC Foto: microsoft;cimagine;SITA

Viete čo znamená pojem rozšírená realita? Ide o pomôcku z hollywoodskych filmových štúdií, ktorú sa dnes snažia nasadiť podniky zo všetkých odvetví za účelom zvýšenia tržieb aj produktivity.

Predstavte si, že sedíte doma na vašom tablete si hľadáte nový  konferenčný stolík do obývačky. Otvoríte si aplikáciu, vyberiete kus nábytku, ktorý vám padne do oka a vložíte ho do miestnosti, aby ste videli, či sa tam hodí.

Všetko prebieha rozšírenej realite, kde sa digitálne obrazy prekrývajú v s reálnym svetom. Dá sa to využiť všade. "Máme veľa firemných zákazníkov, ktorí si objednali náš výrobok. Nemôžem nikoho menovať, ale je to skutočne veľa spoločností," tvrdí Kayvan Mirza, generálny riaditeľ a spoluzakladateľ spoločnosti Optinvent, predávajúcej inteligentné okuliare.

Okuliare stoja 949 dolárov, demo video na webových stránkach spoločnosti ukazuje muža hrajúceho golf s nasadenými okuliarmi. V rozšírenej realite dokáže „vidieť“  rýchlosť vetra aj vzdialenosť k jamke. Mirza sa vyjadril, že o výrobok už prejavili záujem firmy z oblasti logistiky a skladovania, ale aj zo zdravotníckeho priemyslu.

Rozšírená realita sa stala hlavným prúdom pre technologické firmy začiatkom tohto roka, Microsoft predstavil náhlavnú súpravu s názvom HoloLens, ktorá vytvára holografický obraz, s ktorým sú užívatelia v interaktivite. Pri uvedení na trh Microsoft predvádzal, ako dokážu návrhári manipulovať s obrazom, aby vytvorili tvary, s ktorým by následne inžinieri pracovali.

"Silným hráčom na tomto trhu je ropa a plyn, ale aj ostatné priemyselné odvetvia, ako je výroba, alebo ťažký priemysel," povedal Brent Blum zo spoločnosti Accenture pre CNBC počas Technology Show v Londýne. Podľa Bluma by rozšírená realita pomocou okuliarov zbavila zamestnancov práce s počítačom a je jedno ak pracujú v laboratóriách, či vonku v teréne. Ako príklad uviedol skupinu chemikov, ktorí vďaka okuliarom vidia údaje ako napríklad pH určitej látky.

Rozšírená realita nie je obmedzená len na priemysel. Spoločnosť s názvom Cimagine vytvorila platformu pre maloobchodníkov, umožňujúcu potenciálnym zákazníkom prakticky umiestniť kus nábytku vo svojom dome pomocou tabletu. Funguje to jednoducho, užívateľ si odfotí miestnosť a potom do nej digitálne vloží 3D fotku nábytku presne tam, kde by mal stáť.

Firmy podnikajúce v oblasti rozšírenej reality sú býčie, na mieste je preto varovanie, že kto nenaskočí na mladý rozbiehajúci sa vlak tejto technológie, prichádza o veľa. "Firmy, ktoré sa nebránia pohľadu do budúcnosti a už dnes začali experimentovať s rozšírenou realitou, získavajú určitú výhodu na trhu," uviedol Blum. "Nie je to tak, že ak ju nenasadíte už dnes, zostanete pozadu, ale prichádzate o efektivitu."

Súvisiace články

Aktuálne správy