H&M zaznamenal v 4. štvrťroku aj za celý obchodný rok nárast zisku

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 4. štvrťroku aj za celý obchodný rok, ktorý sa skončil 30.

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 4. štvrťroku aj za celý obchodný rok, ktorý sa skončil 30. novembra 2014, nárast zisku. Prispela k tomu aj jeho expanzia na americkom a čínskom trhu. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a Bloomberg.
Čistý zisk druhého najväčšieho odevného reťazca na svete, po španielskom Inditexe, za tri mesiace do konca novembra vzrástol na 6,22 miliardy švédskych korún (668,17 milióna eur) z 5,55 miliardy SEK v rovnakom období predchádzajúceho roka 2013.
Tržby spoločnosti bez dane z pridanej hodnoty sa v 4. kvartáli obchodného roka 2013/14 zvýšili o 17 % na 42,6 miliardy SEK. A jej zisk pred zdanením stúpol na 7,80 miliardy SEK zo 7,26 miliardy SEK v období september-november 2013. To je však horší výsledok ako 7,96 miliardy SEK, ktoré reťazcu predpovedali analytici.
H&M navrhol vyplatiť za minulý rok dividendy vo výške 9,75 SEK, ktoré tiež zaostávajú za odhadmi expertov. Tí očakávali dividendy v priemere 10,10 SEK na akciu.
Za celý obchodný rok 2013/14 stúpol čistý zisk švédskeho odevného reťazca o 17 % na 19,98 miliardy SEK.
H&M otvoril v uplynulom roku 379 nových obchodov, pričom najviac expandoval v Číne a v USA. Celkovo tak mal na konci novembra 3511 obchodov v 55 krajinách sveta, v ktorých zamestnáva 132.000 ľudí.
V tomto finančnom roku 2014/15 by k nim malo pribudnúť ďalších 400 obchodov, a to väčšinou na už existujúcich trhoch. No H&M plánuje tento rok vstúpiť aj na nové trhy, ako sú Taiwan, Peru, Macao, Južná Afrika a India. Okrem toho chce odevný reťazec uviesť na trhy novú radu produktov, a to kozmetiku s názvom H&M Beauty.

Súvisiace články

Aktuálne správy