Podniky musia prehodnotiť ciele, ak chcú prilákať miléniovú generáciu

Podniky by sa mali v 21. storočí zamerať na ľudí a ciele, nielen na produkty a zisky. Vyplýva to zo štvrtého miléniového prieskumu poradenskej spoločnosti Deloitte Millennial Survey 2015 v 29 krajinách sveta. Jeho výsledky naznačujú, že firmy sa budú musieť výrazne zmeniť, aby pritiahli a udržali si budúcu pracovnú silu.
Prieskum ukázal, že až 75 % miléniovej generácie, teda ľudí narodených po roku 1982, si myslí, že podniky sa dnes zameriavajú na vlastné ciele a nesnažia sa prispieť k zlepšovaniu spoločnosti.
„Odkaz je jasný. Pri pohľade na svoje kariérne ciele sa miléniová generácia rovnako zaujíma o to, ako podnik rozvíja svojich ľudí a ako prispieva pre dnešnú spoločnosť, ako o jeho produkty a zisky,“ uviedol vedúci partner Deloitte na Slovensku Marián Hudák. „Tieto zistenia by mali byť pre podniky, najmä na rozvinutých trhoch, dôrazným signálom, že musia zmeniť prístup k miléniovej pracovnej sile, inak budú riskovať, že ostanú pozadu,“ dodal.
Len 28 % ľudí z miléniovej generácie si myslí, že súčasná organizácia využíva ich zručnosti na maximum. Viac ako polovica (53 %) má ambíciu stať sa lídrom alebo vrcholovým manažérom v aktuálnej firme, pričom medzi príslušníkmi miléniovej generácie na rozvíjajúcich sa a rozvinutých trhoch je výrazný rozdiel. Až 65 % mladých ľudí pracujúcich na rozvíjajúcich sa trhoch uviedlo, že by chceli dosiahnuť tento cieľ, oproti len 38 % na rozvinutých trhoch. Toto číslo tiež bolo vyššie medzi mužmi.
Z prieskumu navyše vyplynulo, že veľké globálny firmy sú pre miléniovú generáciu menej zaujímavé na rozvinutých trhoch (35 %) v porovnaní s rozvíjajúcimi sa trhmi (51 %). Príslušníci tejto generácie na rozvinutých trhoch majú aj menší záujem (11 %) začať podnikať v porovnaní s ich rovesníkmi na rozvíjajúcich sa trhoch (22 %).
Najzaujímavejším zamestnávateľom, ktorý poskytuje najcennejšie zručnosti, je pre miléniovú generáciu sektor technológií, médií a telekomunikácií. Dvakrát častejšie ho za najlepšiu prácu označili muži (24 %) ako ženy (13 %).

Súvisiace články

Aktuálne správy