Predaj koncernu PSA Peugeot Citroën v 1. štvrťroku vzrástol o 8 %

Odbyt francúzskej automobilky PSA Peugeot Citroën sa v prvých troch mesiacoch toho roka výrazne zvýšil. Rast tržieb však spomalilo silné euro. Informovala o tom agentúra DPA.
Koncern, ktorý sa nachádza v kríze, v 1. kvartáli 2014 predal o 8 % viac nových áut ako v rovnakom období vlani. Tržby sa však zvýšili len o 2 % na 13,3 miliardy eur, uviedla dnes automobilka. Rast tržieb bol minimálny pre nepriaznivý vývoj výmenných kurzov, a to aj napriek tomu, že PSA v priemere predávala drahšie modely ako pred rokom.
Odbyt na európskom trhu vyskočil o 16 % a na čínskom až o 18 %. Naopak, v ostatných častiach sveta sa predaj znížil. PSA zverejní čísla týkajúce sa zisku až pri predložení polročnej bilancie. Za uplynulé dva roky automobilka zaznamenala stratu v celkovej hodnote vyše 7 miliárd eur.
Nový šéf koncernu Carlos Tavares chce automobilku reštrukturalizovať a vrátiť k zisku. K tomu má napríklad pomôcť obmedzenie ponuky modelov. Do roku 2022 by ich počet mal klesnúť takmer o polovicu na 26. Značky Peugeot a Citroën si totiž v mnohých segmentoch konkurujú.

Súvisiace články

Aktuálne správy