Nálada britských spotrebiteľov sa zlepšila

Index spotrebiteľskej dôvery, ktorý zostavuje výskumná firma GfK, posilnil v marci na -5 bodov z februárových -7 bodov.

Nálada britských spotrebiteľov sa v marci zlepšila na najlepšiu úroveň od obdobia, kedy sa v roku 2007 začínala finančná kríza. Index spotrebiteľskej dôvery, ktorý zostavuje výskumná firma GfK, posilnil na -5 bodov z februárových -7 bodov a dostal sa najvyššie od augusta 2007. Ekonómovia, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters, očakávali, že hodnota indexu sa v marci zlepší na -6 bodov.

„Terajší dlhodobý trend je veľmi výrazne pozitívny,“ povedal Nick Moon, šéf sociálneho výskumu vo firme GfK. „Ľudia sa teraz pozitívnejšie pozerajú na svoju finančnú perspektívu v najbližšom roku a je nepravdepodobné, že by to zmenilo niečo z toho, čo sa nedávno ohlásilo v rámci vládneho rozpočtu,“ poznamenal.

Britský minister financií George Osborne sa uchádza o priazeň voličov pred voľbami, ktoré budú v roku 2015, tým že v rozpočte sľúbil pomoc sporiteľom a daňové prázdniny pre priemyselných výrobcov. Spotrebiteľský dopyt a rast trhu s obytnými nehnuteľnosťami sú doteraz hlavným motorom ekonomického zotavovania Británie.

Súvisiace články

Aktuálne správy