Dôvera japonských spotrebiteľov sa vo februári zhoršila

Spotrebiteľská dôvera sa v Japonsku zhoršila tretí mesiac po sebe. Vyplýva to zo stredajších výsledkov prieskumu japonskej vlády. Index spotrebiteľskej dôvery sa vo februári dostal na 38,3 bodu z januárových 40,5 bodu. Hodnota indexu pod hranicou 50 bodov poukazuje na pesimizmus spotrebiteľov.

Japonská vláda uskutočnila prieskum 15. februára a zapojila do neho 8 400 domácností. Z tohto počtu malo 5 712 domácností viac ako dvoch členov. Do prieskumu sa zapojilo aj 2 688 domácností, ktoré tvorí len jedna osoba.

Analytici očakávajú, že japonská ekonomika posilní v tomto kvartáli, keďže spotrebitelia by mali viac míňať vzhľadom na to, že od apríla v krajine stúpne sadzba dane z obratu z 5 % na 8 %. V októbri 2015 by mala táto sadzba stúpnuť na 10 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy