Predaj značky VW vo februári vzrástol o 1,5 %

Kmeňová značka najväčšej európskej automobilky Volkswagen (VW) zaznamenala vo februári mierny nárast odbytu. Informovala o tom agentúra DPA.
Predaj značky VW sa vo februári 2014 medziročne zvýšil o 1,5 %. V januári odbyt vyskočil o 4,8 %. „Aj napriek sčasti komplikovanému prostrediu na niektorých trhoch sa v prvých dvoch mesiacoch odbyt značky VW vyvíjal pozitívne,“ uviedol šéf predaja Christian Klingler.
Za prvé dva mesiace 2014 predaj medziročne vzrástol o 3,3 %. V januári sa predalo vyše pol milióna áut značky VW a vo februári 407.600. Celkový odbyt za prvé dva mesiace dosiahol 923.100 vozidiel.
Zdá sa, že kríza dopytu v Európe je už prekonaná. Vo februári predaj VW v Európe vzrástol o 5,9 %, v západnej Európe, bez Nemecka, o 7,8 % a v Nemecku o 4,6 %.
Čoraz viac vidieť závislosť od čínskeho trhu. Za prvé dva mesiace sa v Číne predalo 437.700 áut VW, čo je takmer polovica (47,7 %) celkového odbytu značky. V USA pokračoval pokles odbytu, ktorý sa medziročne v januári a februári znížil o 16 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy