Nákupná turistika sa rozmáha, spory rieši Európske spotrebiteľské centrum

Spory klientov s leteckými spoločnosťami, internetovými predajcami, ale aj tie bežné nákupné sú príkladmi toho, čím sa zaoberá sieť Európskeho spotrebiteľského centra ECC-Net.
„Naši občania často a radi nakupujú v zahraničí alebo od predajcov, ktorí majú sídlo v zahraničí. Avšak ak majú problém s tovarom alebo službou, zrazu nevedia, ako majú ďalej postupovať. Pomáhame bezplatne tak obchodníkom, ako aj spotrebiteľom,“ približuje úlohu Európskeho spotrebiteľského centra v SR (ESC) právny poradca Pavel Pavlovkin. Cieľom je pomôcť obom stranám vyriešiť ich spor zmierlivou cestou.
Cezhraničným sporom sa spravidla zaoberajú dve centrá – v krajine spotrebiteľa aj v krajine predávajúceho. „Centrum v krajine spotrebiteľa prípad zaslaný spotrebiteľom analyzuje a ak sú jeho požiadavky oprávnené, zašle ho do centra v krajine predávajúceho,“ popisuje postup Pavlovkin. Prípadom sa ďalej zaoberá centrum v krajine predávajúceho a komunikuje s centrom v krajine spotrebiteľa, ktoré ďalej informuje spotrebiteľa.
Ak centrum neuspeje, pričom nárok spotrebiteľa je oprávnený a predajca sa nevie obhájiť, celú vec postúpi kontrolným orgánom. „Spotrebiteľa ďalej informujeme, ako sa môže domáhať svojho nároku súdnou cestou, môže od nás dostať asistenciu a informácie k jednotlivým konaniam, avšak na súde ho zastupovať nemôžeme,“ upozorňuje Pavlovkin.

Súvisiace články

Aktuálne správy