mBank inovuje: Svojim známym pošlete peniaze aj cez Facebook

, mBank

Mnohé banky dnes ponúkajú internetové bankovníctvo na úrovni z konca deväťdesiatych rokov. To chce zmeniť mBank.

Vyše 24 miliónov eur investovala internetová mBank do vývoja nového softvéru a jeho zavedenia. Zásadnou modernizáciou sleduje ďalšie zatraktívnenie svojho elektronického bankovníctva v troch krajinách, v ktorých vyvíja aktivity, a to v Poľsku, ČR a na Slovensku.

„Chceme ponúknuť najlepšie riešenie nielen  pre zákazníkov v tomto regióne, je to skutočne bankovníctvo 21. storočia,“ povedal Cezary Stypułkowski, generálny riaditeľ mBank group. Softvér je úplne nový, nemá priame napojenie na doterajšie internetové bankovníctvo mBank, na zelenej lúke ho vytváralo 200 ľudí v medzinárodnom tíme z troch krajín.

Ide o 11 nových elementov inovácií, ktoré užívateľom neponúkajú už čísla v tabuľkách, ale grafy a animácie, z ktorých si dá ľahko čítať. Zákazník tak získa prehľad o svojich financiách aj do budúcnosti, vie si pozrieť ako hospodári a dokáže si nastaviť rozpočet tak, aby to bolo čo najmenej bolestivé. Systém jasne ukáže, kedy a kde boli peniaze minuté, koľko ich treba na pravidelné platby a odhadne stav do ďalšej výplaty. Na základe histórie navrhuje rozpočty a počas ďalších mesiacov sleduje ich plnenie. Človek na základe grafov dokáže lepšie pochopiť, kedy sa pri svojom správaní dostane na nulu, prípadne do debetu. Ide tak aj o edukačný rámec projektu.

Autori projektu si dali za cieľ bezpečnosť, jednoduchosť a prehľadnosť. Nový formát ponúka intuitívne rozhranie. Na svoje konto sa môže zákazník prihlásiť buď číselnou kombináciou, alebo aj výberom nickname-u. Ak má konto na Facebooku, dokáže si stiahnuť do svojho internetového bankovníctva svojich priateľov a tým posielať peniaze bez toho, aby poznal ich čísla účtu. Všetko jednoducho a bezpečne. Platby sa takto dajú posielať do ktorejkoľvek banky na Slovensku.

Až 75 % ľudí si pri otvorení internetového bankovníctva volí podstránku s pohybmi na účte. Tu ich máte selektované podľa druhu, či ste platili kartou, či ide o trvalý príkaz, alebo jednorazový bankový prevod. Ak sa vám zdá, že ste za uplynulé obdobie minuli nejak veľa, v histórii siahajúcej dva roky dozadu si svoje platby dokáže vyfiltrovať aj napríklad podľa účelu. Stačí zadať množinu potraviny a drogéria a vidíte platby za položky z tejto oblasti. Analýza platieb sa dá zobraziť aj v grafickej podobe, čo podstatne zlepšuje chápanie údajov. Navyše moderná technológia umožňuje zobrazenie okamžite, bez zdĺhavého čakania a zbytočného klikania.

Ako  uviedol generálny riaditeľ pre ČR a SR Roman Truhlář, nový softvér prináša nové možnosti aj v cielenom marketingu. V budúcnosti by zákazník na základe svojich nákupov mohol dostávať zľavové ponuky na tovar, ktorý skutočne nakupuje v okolí miest, kde najčastejšie nakupuje.

Internetové bankovníctvo je doménou mladých ľudí a až 75 % klientov banky je vo vekovej kategórii pod 35 rokov. Sú to klienti, ktorí platia svoje účty prostredníctvom internet bankingu, v obchodoch používajú kartu a nepotrebujú hotovosť z bankomatov. Politika troch bezplatných výberov sa nemení.

Nové internetové bankovníctvo by malo na Slovensku pritiahnuť minimálne 10 000 nových klientov, k tomu má poslúžiť šesťtýždňová kampaň za pol milióna eur. Lákadlom je aj bonus vo výške 40 eur, ktoré zákazník získa. Konkrétne desť eur za otvorenie účtu, 15 eur, ak na účet bude chodiť minimálne dva mesiace výplata nie nižšia ako 350 eur. Ďalších 15 eur je za úver, či vydanie kreditnej karty.

V súčasnosti má mBank v Poľsku 3,6 milióna klientov, v ČR pol milióna a na Slovensku 200 000 zákazníkov.

Súvisiace články

Aktuálne správy