Bude to ešte Jim Beam? Výrobcu bourbonu ovládnu Japonci

, Foto:SITA

Japonský výrobca nápojov a destilátov Suntory sa dohodol na prevzatí americkej firmy Beam, ktorá vyrába známu whisky Jim Beam, za 16 miliárd USD (11,72 miliardy eur).

Japonský výrobca nápojov a destilátov Suntory sa dohodol na prevzatí americkej firmy Beam, ktorá vyrába známu whisky Jim Beam, za 16 miliárd USD (11,72 miliardy eur). Po fúzii tak vznikne tretí najväčším výrobca liehovín na svete. Informovala o tom agentúra DPA.
Suntory zaplatí akcionárom Beam 83,50 USD za jeden podiel, čo je o 25 % viac ako cena, pri ktorej akcie firmy uzavreli v piatok (10.1.) obchodovanie na burze. Nový majiteľ prevezme aj dlhy Beam.

Suntory už teraz distribuuje produkty beam v Japonsku. Beam naopak ponúka výrobky Suntory v Singapure a na ďalších ázijských trhoch.

Spojenie už jednohlasne schválili správne rady oboch podnikov a musia ho ešte odsúhlasiť akcionári firmy Beam. Prezident spoločnosti Suntory Nobutada Sadži uviedol, že akvizícia podporí globálny rast podniku. Aktivity beam bude podľa neho aj naďalej riadiť súčasné vedenie na čele s jeho prezidentom a generálnym riaditeľom Mattom Shattockom. Celá transakcia by sa mala dokončiť v 2. kvartáli tohto roka.

Suntory so sídlom v japonskej Osake vyrába najpredávanejšie japonské whisky Yamazaki, Hakushu, Hibiki a Kakubin, a tiež Bowmore Scotch whisky a likér Midori. V Európe Japonci pred piatimi rokmi získali výrobcu obľúbené limonády Orangina.

Americká firma Beam má sídlo na predmestí Chicaga a okrem Jim Beam, vyrába whisky Teacher's, Laphroaig Scotch a Canadian Club whisky, bourbony Maker's Mark a Knob Creek, koňak Courvoisier, Sauza tequila a vodku Pinnacle. Prevádzkuje aj divíziu nealko nápojov. Od roku 1980 ovláda americkú firmu Pepsi Bottling Ventures, ktorá v USA vyrába a distribuuje produkty značky Pepsi.

Obe firmy odhadujú, že ich spoločné tržby presiahnu 4,3 miliardy USD.

Suntory sa podobne ako ďalšie japonské nápojové spoločnosti snažia expanziou v zahraničí kompenzovať slabý dopyt na domácom trhu, ktorá je dôsledkom klesajúcej populácie. Firma vznikla v roku 1899 a o štvrťstoročie neskôr začala vyrábať prvú japonskú whisky. V Spojených štátoch a v Európe je však známa najmä vďaka filmu Stratené v preklade (Lost in Translation z roku 2003), v ktorom hlavná postava, ktorú stvárnil americký herec Bill Murray, priletí do Japonska nakrúcať reklamu na jej whisky.

Súvisiace články

Aktuálne správy