Tržby spoločnosti Tesco v Británii klesli počas Vianoc o 2,4 %

Britský maloobchodný reťazec Tesco zaznamenal na domácom trhu výraznejší pokles tržieb počas kľúčovej vianočnej sezóny, než sa pôvodne čakalo. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Jedna z najväčších maloobchodných sietí na svete oznámila, že za šesť týždňov do 4. januára 2014 klesli jej tržby v britských obchodoch otvorených minimálne rok (bez započítania tržieb z predaja palív a dane z pridanej hodnoty) medziročne o 2,4 %. Analytici síce s poklesom tržieb počítali, no o 1 %, maximálne o 2 %. Britský trh je pre Tesco rozhodujúci, keďže na ňom realizuje dve tretiny svojich tržieb.
Pre porovnanie, v 3. kvartáli obchodného roka 2013/2014 (obchodný rok sa končí vo februári) klesli tieto tržby o 1,5 %. Pod nepriaznivý vývoj sa podpísal pokračujúci klesajúci dopyt, ako aj výraznejší než predpokladaný presun zákazníkov smerom k internetovému obchodu.

Súvisiace články

Aktuálne správy